Μεθοδολογία της Οργάνωσης και της Ανάπτυξης Οπτικοακουστικής παραγωγής (Α4)

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΑΚΟΣ, ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΤΡΙΒΕΛΛΑ

Περιγραφή

Ο γενικότερος στόχος του μαθήματος είναι διττός:

1. Για τους δημιουργούς προέχει η απόκτηση των βασικών γνώσεων επιχειρηματικότητας, οργάνωσης παραγωγής και προώθησης- μάρκετινγκ για τη σωστή παρουσίαση σχεδίων παραγωγής στα φεστιβάλ και τους φορείς χρηματοδότησης κινουμένων σχεδίων.

2. Για τους παραγωγούς προέχει η κατανόηση των μεθόδων ανάπτυξης σχεδίων παραγωγής που θα επιτρέψουν τη χρηματοδότηση ενός έργου σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα συμπαραγωγής, τα οποία λαμβάνουν ειδική πρόνοια για την προστασία των δημιουργών.

Ενότητες

Η εισαγωγή εξηγεί τη μεθοδολογική προσέγγιση και την αναγκαιότητα να ληφθεί υπόψη η εξέλιξη των αλληλεπιδράσεων ανάμεσα στους δημιουργούς κινουμένων σχεδίων, των ίδιων των δημιουργημάτων τους και του τεχνικού και οικονομικού συστήματος που πλαισιώνει τη δημιουργική τους δραστηριότητα.

Από το 1892 ως σήμερα, η εξέλιξη των κινουμένων σχεδίων εντάσσεται στην ιστορία των τεχνικών παραγωγής, την τεχνολογική εξέλιξη και τις διαφορετικές μορφές πρόσβασης στο έργο που έχει ο θεατής ανάλογα με τα συστήματα διανομής και τα δίκτυα προβολής οπτικοακουστικών έργων. Αναλύεται ο ρόλος του παραγωγού στο οικοσύστημα παραγωγής κινουμένων σχεδίων στην Ελλάδα και διεθνώς, τα στάδια παραγωγής κινουμένων σχεδίων, το έργο του παραγωγού στα διάφορα στάδια παραγωγής και η σημασία της ατζέντας του παραγωγού στην υλοποίηση ενός έργου (Greek Animation Producer's Agenda).

Η συγκρότηση δημιουργικής ομάδας και η σημασία διαμοιρασμού ρόλων, οι εργασίες και το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης παραγωγής, ο προϋπολογισμός και η χρηματοδότηση της ανάπτυξης σχεδίου παραγωγής. Γίνεται αναφορά σε θέματα συμβατικών υποχρεώσεων της δημιουργικής ομάδας.

Περιγράφονται τα απαραίτητα σχεδιαστικά κείμενα για την υλοποίηση φακέλου ανάπτυξης παραγωγής. Περιλαμβάνονται δημιουργικά κείμενα, αλλά και Σχέδιο Marketing και Θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Γίνονται προτάσεις εργασιών για το μάθημα και συζήτηση επ'αυτών. 

Παρουσιάζονται τα διάφορα είδη παραγωγής και η σχεδίαση χρονοδιαγράμματος για κάθε είδος (μικρού μήκους ταινία, τηλεοπτικό επεισόδιο, σειρά κινουμένων σχεδίων, μεγάλου μήκους ταινία). Η σχεδίαση προϋπολογισμού παραγωγής αναφέρεται επίσης σε κάθε είδος ξεχωριστά. Παρουσιάζεται ο Φάκελος χρηματοδότησης του προγράμματος Creative Europe-MEDIA και οι πιθανές διασυνδέσεις με άλλες πρωτοβουλίες χρηματοδότησης, όπως του CARTOON.

Με βάση τα περιεχόμενα της Βίβλου αναφοράς κινουμένων σχεδίων, γίνονται παρουσιάσεις στις αγορές και αναζήτηση χρηματοδότησης, συμπαραγωγών και συνεργατών. Αναφέρονται πηγές χρηματοδότησης στην Ελλάδα και διεθνώς και επίσης θέματα Merchandising και συμβάσεων συμπαραγωγής.

Αναλύονται διεξοδικά περιπτώσεις χρηματοδότησης παραγωγής από την αγορά και γίνεται στη συνέχεια συζήτηση για τις προτάσεις που υλοποιούνται στο πλαίσιο των εργασιών των συμμετεχόντων. Στην ενότητα αυτή περιγράφεται η εμπειρία του παραγωγού της ταινίας κινουμένων σχεδίων "Οι φίλοι μου τα διαστημάκια" σε σκηνοθεσία Δημήτρη Πατρίκιου. Η μελέτη περίπτωσης εστιάζει στις δυνατότητες διανομής ενός τηλεοπτικού έργου στην ψηφιακή εποχή και στις στρατηγικές που εφαρμόζονται από τις εταιρείες παραγωγής για την επίτευξη βέλτιστων αποτελεσμάτων σε όλα τα κανάλια διανομής. Η μελέτη αυτή έχει γραφτεί στο πλαίσιο του διατμηματικού μαθήματος Επιχειρηματικότητα που υλοποίησε η Μονάδα Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Προετοιμασία της αλυσίδας παραγωγής. Σχεδίαση της υλοποίησης εργασιών και της σταδιακής χρηματοδότησής τους. Προεργασία για τις δευτερογενείς αγορές (merchandising)

Σημεία ελέγχου στην αλυσίδα παραγωγής, συνεργασία με υπεργολάβους και συνεργάτες, αναφορές σε συμπαραγωγούς και χρηματοδότες

Έλεγχος ολικής ποιότητας της ταινίας και τελευταίες διορθώσεις πριν τη διανομή. Θέματα διανομής και δευτερογενών αγορών. Θέματα επικοινωνίας και παρουσίασης στον Τύπο.

Κινηματογραφική και τηλεοπτική αγορά. Τα φεστιβάλ και οι διαδικτυακές πλατφόρμες. Αποτίμηση της αξίας ενός έργου και μιας εταιρείας παραγωγής.

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -