MAIEYTIKH ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΝΕΟΓΝΟΥ ΣΤΗ ΜΕΝΝ (ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ - ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ)

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΑΝΟΥ - ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΕΤΑΛΛΙΝΟΥ - ΑΓΓΕΛΙΟΥΔΑΚΗ ΕΥΔΟΞΙΑ

Περιγραφή

ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ:

1. ΤΗΝ ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ)  ΚΑΙ

2. ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΑΞΗΣ (ΤΜΗΜΑ) ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ.

Η ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΙΣΜΕΝΗ ΣΕ Α΄ΚΑΙ Β΄ΠΕΡΙΟΔΟ.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!

ΟΣΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΘΑ ΕΓΓΡΑΦΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ Α' ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΝΕΟΓΝΟΥ ΣΤΗ ΜΕΝΝ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ), ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΤΗ Β΄ΠΕΡΙΟΔΟ, ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΟΚΕΤΟΥ ΥΨΗΛΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ)

ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ ( ΔΗΛ. Β' ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΝΕΟΓΝΟΥ ΣΤΗ ΜΕΝΝ, Α' ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΟΚΕΤΟΥ ΥΨΗΛΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ)

ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΟΝΟΝ ΤΟ ΕΝΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΚ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΑΙ ΑΡΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΑΞΗΣ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Περισσότερες πληροφορίες για το μάθημα εδώ

Διδάσκοντες

1. Δρ Δήμητρα Μεταλλινού

Επίκουρη Καθηγήτρια, dmetallinou@uniwa.gr

2. Ευδοξία Αγγελιουδάκη

Λέκτορας Εφαρμογών, eaggelioudaki@uniwa.gr

4. Πηνελόπη Βαρελά, PhD(c)

Ακαδημαϊκή Υπότροφος, Μαία, ΜΕΝΝ Νοσοκομείου "Αλεξάνδρα"

5. Ευάγγελος Τζαμάκος, PhD(c)

Ακαδημαϊκός Υπότροφος, Μαιευτής, Προϊστάμενος ΜΕΘ "Ιατρικού Κέντρου Αθηνών"

6. Δρ Στυλιανή Παλιάτσου

Ακαδημαϊκή Υπότροφος, Μαία, Προϊσταμένη ΑΤ "Αρεταίειου" Νοσοκομείου

 

Μέθοδοι διδασκαλίας

Εργαστηριακό μέρος:

Α. Κλινική άσκηση: εκπαίδευση των φοιτητριών/τών σε πραγματικές συνθήκες στις Μονάδες Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών (ΜΕΝΝ) και Μονάδες Αυξημένης Φροντίδας (ΜΑΦ) νεογνών που λειτουργούν σε Μαιευτήρια και Γενικά Νοσοκομεία, όπου νοσηλεύονται πρόωρα και νοσούντα νεογνά, υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση Καθηγητών μελών ΔΕΠ ή/& ακαδημαϊκών υποτρόφων, (μαιών/τών).

Μέθοδοι αξιολόγησης

Αξιολόγηση του εργαστηριακού μέρους μαθήματος (ΕΜΜ):

Α. Κλινική άσκηση (ΚΑ): (80% του βαθμού του εργαστηριακού μέρους)

Α1) Η αξιολόγηση της/του φοιτήτριας/φοιτητή στην κλινική άσκηση γίνεται από τον εκπαιδευτή

  • μέσω παρατήρησης

για την ανάπτυξη και εφαρμογή των κλινικών δεξιοτήτων, την ανάληψη πρωτοβουλιών, την απόκτηση τεχνογνωσίας και τη συνεργασία με τον εκπαιδευτή ή /και την ομάδα και με

  • γραπτή εργασία.

Α2) Προφορική εξέταση από τον εκπαιδευτή.

Η βαθμολογία της κλινικής άσκησης (ΚΑ) εκφράζεται με την κλίμακα από μηδέν έως δέκα (0-10) και προκύπτει από το άθροισμα του βαθμού της παρατήρησης (ή/και γραπτής εργασίας) και του βαθμού της προφορικής εξέτασης διαιρεμένα στα δυο και αποτελεί το 80% της βαθμολογίας του (ΕΜΜ).

Βάση επιτυχίας της κλινικής άσκησης είναι το πέντε (5).

Εάν ο/η φοιτητής/τρια λάβει βαθμό μικρότερο του πέντε οφείλει να επαναλάβει την κλινική άσκηση του μαθήματος.

Η/Ο φοιτήτρια/φοιτητής δεν έχει δικαίωμα για εξέταση και βαθμολόγηση στην κλινική άσκηση εάν δεν έχει παρακολουθήσει το 80% των υποχρεωτικών ωρών. Στην περίπτωση αυτή επαναλαμβάνει μέρος της κλινικής άσκησης, εφόσον υπάρχει δυνατότητα, μέχρι να φθάσει το 80% των προβλεπομένων ωρών.

Εάν έχει παρακολουθήσει το 60% ή λιγότερο των προβλεπόμενων ωρών υποχρεούται να επαναλάβει όλο το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος.

Βιβλιογραφία

Ελληνική Βιβλιογραφία:

  1. Gardner S., et al., (2016) Merenstein & Gardner’s Handbook of Neonatal Intensive Merenstein & Gardner’s Εντατική Φροντίδα Νεογνού Επιμέλεια Νάνου Χ., Δάγλα Μ., Εκδόσεις BrokenHill.
  2. Κώσταλος Κ. (2005). Νεογέννητο Υψηλού Κινδύνου. Εκδ. Λίτσα. Αθήνα.
  3. Goetzman &WennbergR. (2002). Εγχειρίδιο Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών. Επιμέλεια: Γ. Ανδρουλάκης. Εκδ. Παρισιάνου.
  4. Loedermilk L. & Perry S.E. (2006). Maternity Nursing. Mosby,SixthEdition Νοσηλευτική μητρότητας. Μετάφραση-επιμέλεια Λυκερίδου Α., Δελτσίδου Α., Εκδ. Λαγός.
  5. &FanaroffA. (2010). Νεογνολογία με μια ματιά. Επιμέλεια: Σ. Σωτηρίου. Εκδ. Παρισιάνου.
  1. Levene M., Tudehope D.I., Thearly M.J. (2006). Βασικές αρχές Νεογνολογίας. Επιμέλεια Βελιώτης Χ.Ν. Εκδ. Παρισιάνου.
  2. Στεργιόπουλος Κ. (2002) Νεογνολογία.Eκδ. Λίτσας.

Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία:

1. Boxwell G. (2010) Neonatal Intensive Care Nursing.   2nd ed, Routledge Taylorand Francis Group.

  1. Chapman L. and Durham R. (2010) Maternal-Newborn Nursing. The Critical Components of Nursing Care. & A. Davis Company, Philadelphia.
  2. Cloherty , Eichenwald E., and Stark A. (2007) Manual of Neonatal Care (Lippincott Manual Series (Formerly known as the Spiral Manual Series). Lippincott Williams and Wilkins.
  3. Gardner L., Carter B.S., Enzman-Hines M. I., Hernandez J. A. (2016) Merenstein & Gardner’s Handbook of Neonatal Intensive Care, 8th Edition. Elsevier Inc. China.
  4. Kenner , Lott J.W. (2016) Neonatal Nursing care Handbook: Sn Evidence- Based approach to Conditions and Procedures, 2nd Edition. Springer Publishing Company. NY
  5. London M.L., Ladewig P.W., Davidson M.C., Ball J.W., Bindler R.C., Cowen K.J. (2015). Maternal & Child Nursing (4th Edition). Pearson Education. London
  6. Mimouni &Koletzko B. (2017). Human Milk for Preterm Infants, An Issue of Clinics in Perinatology, 1st Edition. Elsevier.
  7. Philip W. (2011) Intensive Care Nursing: A Framework for Practice. 3rd Revised Routledge, Taylor & Francis Group.
  8. Perry E., Hockenberry M.J., Lowdermilk D.L., Wilson D. (2013) Maternal ChildNursing Care. 5th Edition. Elsevier, Mosby, Canada.