2. Ανάλυση και πρακτική εφαρμογή

Μαθησιακοί στόχοι ενότητας: Μετά το τέλος της ενότητας οι φοιτητές θα είναι σε θέση να γνωρίζουν:
• Την Έννοια της Μικροδιδασκαλίας
• Τις Βασικές Αρχές της Μικροδιδασκαλίας
• Τα Στάδια στην Διεργασία της Μικροδιδασκαλίας
• Μαγνητοσκόπηση και Επανατροφοδότηση
• Τις Εναλλακτικές Προσεγγίσεις στην Υλοποίηση Μικροδιδασκαλιών
• Να Παρουσιάσουν Μικροδιδασκαλία (Βιωματική Δράση)
Σύνοψη Ενότητας: Αυτή η διδακτική ενότητα στοχεύει στην ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της μικροδιδασκαλίας και του μικρομαθήματος ως τεχνικών εκπαίδευσης των φοιτητών. Περιγράφονται τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της κάθε τεχνικής, αναλύονται οι διαφορές μεταξύ τους και δίνεται το πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργεί και αποδίδει θετικά αποτελέσματα η κάθε τεχνική. Γίνεται αναφορά στον σχεδιασμό τόσο της μικροδιδασκαλίας όσο και του μικρομαθήματος και αναφέρονται οι φάσεις τις οποίες ακολουθούν. Μέσα από τη διαδικασία εφαρμογής και παρατήρησης οξύνεται η κριτική προσέγγιση και ικανότητα τόσο του εκπαιδευτή όσο και του εκπαιδευομένου, καθώς από διδάσκοντες και διδασκόμενοι μεταβάλλονται σε μια ομάδα μάθησης, η οποία μέσα από την αυτοπαρατήρηση και την ετεροπαρατήρηση συζητά θέματα και προβλήματα της καθημερινής εκπαιδευτικής πράξης. Τέλος δίνονται υποδείξεις για τον σχεδιασμό τόσο του μικρομαθήματος όσο και της μικροδιδασκαλίας, ώστε να αποφευχθούν δυσλειτουργίες και προβλήματα κατά την εφαρμογή τους.
Υποενότητες: Στάδια οργάνωσης Μικροδιδασκαλίας
Στάδιο 1ο : Ανασκόπηση κι αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πληροφοριών
Στάδιο 2ο: Διατύπωση των στόχων της μικροδιδασκαλίας
Στάδιο 3ο: Διαμόρφωση και οργάνωση του περιεχομένου της μικροδιδασκαλίας
Στάδιο 4ο: Επιλογή εποπτικών μέσων και τεχνικών διδασκαλίας
Στάδιο 5ο: Αξιολόγηση