5-10. Πραγματοποίηση Μικροδιδασκαλιών 15'-20'

Μαθησιακοί στόχοι της ενότητας: Μετά το τέλος της ενότητας οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
• Εισαγωγή και ενημέρωση των εκπαιδευομένων φοιτητών από τον επόπτη.
• Ερευνητικά αποτελέσματα σχετικά με τη διδακτική δεξιότητα, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο άσκησης. Οι φοιτητές καλούνται να καταθέσουν τις απόψεις τους, οι οποίες ελέγχονται με βάση εμπειρικά δεδομένα.
• Πρώτη προσπάθεια: διδασκαλία μιας μικρής διδακτικής ενότητας σε μια μικρή ομάδα στο εργαστήριο ή σε κανονική τάξη με βιντεολήψη.
• Βιντεοσκόπηση –προβολή της διδασκαλίας.
• Παρατήρηση της διδασκαλίας από τους φοιτητές . Συμπλήρωση Φύλλου Παρατήρησης από τους παρατηρητές-φοιτητές, τον διδάσκοντα φοιτητή και τον επόπτη (η συμπλήρωση γίνεται προς το τέλος της διδασκαλίας).
• Ο διδάσκων φοιτητής σχολιάζει τη διδασκαλία του. Ακολουθεί ο σχολιασμός των φοιτητών και του επόπτη.

Σύνοψη Ενότητας: Αποτελεί πραγματική διδασκαλία.
• Πραγματοποιείται σε ελεγχόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
• Στοχεύει στην επίτευξη συγκεκριμένων στόχων, με συγκριμένους και ελεγχόμενους τρόπους.
• Δίνει έμφαση στις διδακτικές δεξιότητες του εκπαιδευτή, που πρέπει να είναι προσαρμοσμένες στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε εκπαιδευτικής ομάδας.
• Επιτρέπει την ανατροφοδότηση και βελτίωση του εκπαιδευτή αλλά και των συμμετεχόντων.
• Προωθεί τη σκέψη για όλους όσους συμμετέχουν στις διδακτικές προσεγγίσεις μέσα από την εποικοδομητική (κι όχι κριτική και αξιολογική) αξιολόγηση‐ανατροφοδότηση.
Υποενότητες: Οι τρεις βασικές φάσεις κάθε μικροδιδασκαλίας είναι:
• σχεδιασμός,
• υλοποίηση και
• αξιολόγηση.