Θ4. Τυπολογία Δραστηριοτήτων και Τεχνικές διδασκαλίας για την Αειφορία και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση αξιοποιώντας τη Δημιουργική Καλλιτεχνική Έκφραση

Στη συγκεκριμένη ενότητα θα εξοικειωθούμε με μία ευρεία τυπολογία δραστηριοτήτων μέσα από τη διερευνητική και τη βιωματική προσέγγιση όπως, επίσης, την κατάκτηση εννοιών και την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, αξιοποιώντας γενικές και ειδικές διδακτικές τεχνικές, όπως η επίλυση προβλήματος, η μελέτη περίπτωσης, η Μελέτη Πεδίου, η χαρτογράφηση εννοιών, η αντιπαράθεση απόψεων, ο καταιγισμός, ιδεών, το παιχνίδι ρόλων, το ιστορικό poster, κ.ά., σε μία απόπειρα διαθεματικής και διεπιστημονικής προσέγγισης της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μέσα από την Καλλιτεχνική Δημιουργική Έκφραση. Πρόθεσή μας αποτελεί πάντα το άνοιγμα του άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και την ουσιαστική ενίσχυση του περιεχομένου της Εκπαίδευσης, προσφέροντας πληθώρα πρακτικών προτάσεων με στοιχεία που αναδεικνύουν τις ιδιαιτερότητες του τοπικού περιβάλλοντος, των τοπικών κοινωνικών και των πολιτισμικών χαρακτηριστικών τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, θα παρουσιάσουμε τις Καλές Πρακτικές χώρων Πολιτιστικής και Περιβαλλοντικής Αναφοράς με τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά προγράμματά τους

Μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής ενότητας, οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση να:

  • Αξιοποιήσουν τεχνικές με σκοπό να βοηθήσουν τους/τις μαθήτριες να ανακαλύψουν και να εκτιμήσουν σε ένα πρώτο επίπεδο τα βασικά στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου τους.
  • Συστήσουν εκ νέου βασικές αξίες στους/στις μαθητές/-τριές όπως τον σεβασμό, τη μέριμνα και την πρόνοια για τη φύση αντιμετωπίζοντάς την ως «έργο τέχνης»
  • Επιλέγουν την κατάλληλη μεθοδολογία και τις τεχνικές εκπαίδευσης με όρους καλλιτεχνίας
  • Διαμορφώνουν αντίστοιχη κουλτούρα για τον πολιτισμό της φύσης και τα υλικά της

Λέξεις κλειδιά: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Καλλιτεχνική Δημιουργική Έκφραση, Πολιτισμός Φύσης