Δομική τέχνη: Η κατασκευή - Θεωρία
Άγγελος Ψιλόπουλος
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τη σημασία της τεχνικής αλλά και της συνθετικής διάπλασης και διαχείρισης των δομικών υλικών και στοιχείων, εξίσου κατά το σχεδιασμό όσο και κατά την κατασκευή ενός κτιριακού έργου ή μιας εσωτερικής διαμόρφωσης. Αντικείμενο της έννοιας της δομικής τέχνης κατά το εν λόγω μάθημα αποτελούν τα προβλήματα επιλογής, συναρμογής και τελικής σύνθεσης των υλικών μεταξύ τους αλλά και με το δεδομένο δομικό κέλυφος του χώρου, σε σχέση με την προδιαγραφή της μελέτης, τη μηχανική συμπεριφορά του υλικού, τα ποιοτικά του στοιχεία και τη γενικότερη περιβαντολλογική, λειτουργική και αισθητική ταυτότητα του χώρου.
Στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές δεξιότητες σχετικά με την διαχείριση της προδιαγραφής των υλικών και των κατασκευαστικών τεχνικών που αφορούν στη συναρμογή τους στο χώρο. Ωστόσο κρίσιμη παράμετρος του μαθήματος παραμένει η κατανόηση της κρισιμότητας αυτού του σταδίου της μελέτης, όχι μόνο σε ό,τι αφορά στη μηχανική και λειτουργική επάρκεια της κατασκευής αλλά κυρίως ως προς την πραγμάτωση και την ανάδειξη των αισθητικών επιλογών του μελετητή και η αντίληψη των συνθετικών ευκαιριών που προσφέρουν οι τεχνικές λύσεις ως προς την συνολική αισθητική του χώρου.
Το θεωρητικό μέρος του μαθήματος θα στοχεύει στην ανάδειξη της σύνθετης αλληλεπίδρασης ανάμεσα στις έννοιες της σύλληψης του χώρου και της κατασκευής, και του είδους της γνώσης που απαιτείται για την πραγμάτωση του πλήρους φάσματος των συνθετικών προθέσεων ενός μελετητή. Σε αυτή την εκδοχή του ζητήματος του σχεδιασμού η εξειδικευμένη τεχνική γνώση συνδυάζεται αναπόδραστα με τη δημιουργική πράξη της σύνθεσης, ενώ η ποιητική φαντασία του μελετητή μεταφράζεται σε φυσικές οντότητες – τεχνήματα, στα οποία η τέχνη της δόμησης δικαιώνεται.
Λιγότερα
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τη σημασία της τεχνικής αλλά και της συνθετικής διάπλασης και διαχείρισης των δομικών υλικών και στοιχείων, εξίσου κατά το σχεδιασμό όσο και κατά την κατασκευή ενός κτιριακού έργου ή μιας εσωτερικής διαμόρφωσης. Αντικείμενο της έννοιας της δομικής τέχνης κατά το εν λόγω μάθημα αποτελούν τα προβλήματα επιλογής, συναρμογής και τελικής σύνθεσης των υλικών μεταξύ τους αλλά και με το δεδομένο δομικό κέλυφος του χώρου, σε σχέση με την προδιαγραφή της μελέτης, τη μηχανική συμπεριφορά του υλικού, τα ποιοτικά του στοιχεία και τη γενικότερη περιβαντολλογική, λειτουργική και αισθητική ταυτότητα του χώρου.
Στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές δεξιότητες σχετικά με την διαχείριση της προδιαγραφής των υλικών και των κατασκευαστικών τεχνικών που αφορούν στη συναρμογή τους στο χώρο. Ωστόσο κρίσιμη παράμετρος του μαθήματος παραμένει η κατανόηση της κρισιμότητας αυτού του σταδίου της μελέτης, όχι μόνο σε ό,τι αφορά στη μηχανική και
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τη σημασία της τεχνικής αλλά και της συνθετικής διάπλασης και διαχείρισης των δομικών υλικών και στοιχείων, εξίσου κατά το σχεδιασμό όσο και κατά την κατασκευή ενός κτιριακού έργου ή μιας εσωτερικής διαμόρφωσης. Αντικείμενο της έννοιας της δομικής τέχνης κατά το εν λόγω μάθημα αποτελούν τα προβλήματα επιλογής, συναρμογής και τελικής σύνθεσης των υλικών μεταξύ τους αλλά και με το δεδομένο δομικό κέλυφος του χώρου, σε σχέση με την προδιαγραφή της μελέτης, τη μηχανική συμπεριφορά του υλικού, τα ποιοτικά του στοιχεία και τη γενικότερη περιβαντολλογική, λειτουργική και αισθητική ταυτότητα του χώρου.
Στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές δεξιότητες σχετικά με την διαχείριση της προδιαγραφής των υλικών και των κατασκευαστικών τεχνικών που αφορούν στη συναρμογή τους στο χώρο. Ωστόσο κρίσιμη παράμετρος του μαθήματος παραμένει η κατανόηση της κρισιμότητας αυτού του σταδίου της μελέτης, όχι μόνο σε ό,τι αφορά στη μηχανική και