ΑΝΑΤΟΜΙΑ 2 ΘΕΩΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Οι παρουσιάσεις που αναρτώνται στο eclass έχουν τέτοια δομή και οργάνωση προκειμένου να εξυπηρετήσουν τη δια ζώσης παράδοση του μαθήματος με την παροχή οπτικού υλικού και επισήμανσης βασικών σημείων της διδακτέας ύλης.
Οι παρουσιάσεις επομένως δεν αποσκοπούν ούτε στην υποκατάσταση των διανεμομένων συγγραμμάτων, ούτε αποτελούν ολοκληρωμένα κείμενα προς μελέτη.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Οι φοιτητές μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος:
Θα γνωρίζουν τη στοιχειώδη δομή του νευρικού κυττάρου και την λειτουργική σημασία αυτής.
Θα αναγνωρίζουν τις ανατομικές, εξελικτικές και λειτουργικοανατομικές διαιρέσεις του νευρικού συστήματος (σωματικό-φυτικό νευρικό σύστημα, κεντρικό-περιφερικό νευρικό σύστημα, πρόσθιος-οπίσθιος εγκέφαλος)
Θα γνωρίζουν την αναλυτική περιγραφή των δομών που απαρτίζουν το κεντρικό νευρικό σύστημα: τελικός εγκέφαλος (ημισφαίρια και βασικά γάγγλια), διάμεσος εγκέφαλος, μέσος εγκέφαλος, παρεγκεφαλίδα, ρομβοειδής εγκέφαλος, νωτιαίος μυελός.
Θα αναγνωρίζουν τα διακριτά λειτουργικά συστήματα και τις δομές που τα απαρτίζουν και τις συνδέσεις αυτών (κινητικό-αισθητικό –μεταιχμιακό σύστημα).
Θα γνωρίζουν τη δομή του περιφερικού νευρικού συστήματος, τις μυϊκές ομάδες στις οποίες διανέμονται τα περιφερικά νεύρα και τις κινήσεις που εξυπηρετούν.
Θα γνωρίζουν την αδρή περιγραφή των μερών που απαρτίζουν το αναπνευστικό, ουροποιητικό, γαστρεντερικό και ενδοκρινικό σύστημα.
Θα γνωρίζουν την αδρή περιγραφή αισθητήριων οργάνων.
Θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν την αποκτηθείσα γνώση προκειμένου να εμβαθύνουν στο κλινικό πρόβλημα και να σχεδιάζουν την κατάλληλη θεραπευτική παρέμβαση με ασφάλεια για τον ασθενή.
Θα είναι σε θέση να συμμετέχουν σε διεπιστημονικές ομάδες εργασίας για την ολιστική αντιμετώπιση των προβλημάτων του ασθενή.
Θα είναι εξοικειωμένοι με τους μηχανισμούς αναζήτησης νέας επιστημονικής γνώσης, αξιολόγησης της νέας πληροφορίας και εφαρμογής καινοτόμων θεραπευτικών μεθόδων.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Δομή και λειτουργία νευρικού κυττάρου-νευρογλοιακού κυττάρου
Εξέλιξη νευρικού συστήματος
Μήνιγγες, εγκεφαλονωτιαίο υγρό, κοιλίες του εγκεφάλου.
Αγγείωση εγκεφάλου (αρτηρίες και φλέβες)
Τελικός εγκέφαλος: ημισφαίρια, βασικά γάγγλια
Διάμεσος εγκέφαλος: ραχιαίος θάλαμος, επιθάλαμος, υποθάλαμος, υποθαλάμια χώρα
Παρεγκεφαλίδα
Στέλεχος: μέσος εγκέφαλος, γέφυρα, προμήκης και εγκεφαλικές συζυγίες
Νωτιαίος μυελός
Περιφερικό νευρικό σύστημα
Αυτόνομο νευρικό σύστημα
Λειτουργικά συστήματα (πυραμιδικό, εξωπυραμιδικό, γενική αισθητικότητα (επιπολής και εν τω βάθει)
Αισθητήρια όργανα: οφθαλμός, αυτί.
Δομή μερών αναπνευστικού συστήματος (μύτη, λάρυγγας, τραχεία, βρόγχοι, πνεύμονες)
Δομή μερών ουρογεννητικού συστήματος (νεφρός, ουρητήρας, κύστη, ουρήθρα, έσω και έξω γεννητικά όργανα)
Δομή μερών γαστρεντερικού συστήματος (στοματική κοιλότητα, φάρυγγας, οισοφάγος, στόμαχος, λεπτό και παχύ έντερο, ήπαρ, πάγκρεας, χοληδόχος κύστη)
Δομή μερών ενδοκρινικού συστήματος (θυρεοειδής, παραθυρεοειδείς, επινεφρίδια, παγκρεατικά νησίδια, διάχυτο ενδοκρινικό σύστημα)
Δέρμα: στιβάδες και εξαρτήματα δέρματος
Οι παρουσιάσεις που αναρτώνται στο eclass έχουν τέτοια δομή και οργάνωση προκειμένου να εξυπηρετήσουν τη δια ζώσης παράδοση του μαθήματος με την παροχή οπτικού υλικού και επισήμανσης βασικών σημείων της διδακτέας ύλης.
Οι παρουσιάσεις επομένως δεν αποσκοπούν ούτε στην υποκατάσταση των διανεμομένων συγγραμμάτων, ούτε αποτελούν ολοκληρωμένα κείμενα προς μελέτη.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Οι φοιτητές μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος:
Θα γνωρίζουν τη στοιχειώδη δομή του νευρικού κυττάρου και την λειτουργική σημασία αυτής.
Θα αναγνωρίζουν τις ανατομικές, εξελικτικές και λειτουργικοανατομικές διαιρέσεις του νευρικού συστήματος (σωματικό-φυτικό νευρικό σύστημα, κεντρικό-περιφερικό νευρικό σύστημα, πρόσθιος-οπίσθιος εγκέφαλος)
Θα γνωρίζουν την αναλυτική περιγραφή των δομών που απαρτίζουν το κεντρικό νευρικό σύστημα: τελικός εγκέφαλος (ημισφαίρια και βασικά γάγγλια), διάμεσος εγκέφαλος, μέσος εγκέφαλος, παρεγκεφαλίδα, ρομβοειδής εγκέφαλος, νωτιαίος μυελός.
Θα αναγνωρίζουν τα διακριτά λειτου
Οι παρουσιάσεις που αναρτώνται στο eclass έχουν τέτοια δομή και οργάνωση προκειμένου να εξυπηρετήσουν τη δια ζώσης παράδοση του μαθήματος με την παροχή οπτικού υλικού και επισήμανσης βασικών σημείων της διδακτέας ύλης.
Οι παρουσιάσεις επομένως δεν αποσκοπούν ούτε στην υποκατάσταση των διανεμομένων συγγραμμάτων, ούτε αποτελούν ολοκληρωμένα κείμενα προς μελέτη.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Οι φοιτητές μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος:
Θα γνωρίζουν τη στοιχειώδη δομή του νευρικού κυττάρου και την λειτουργική σημασία αυτής.
Θα αναγνωρίζουν τις ανατομικές, εξελικτικές και λειτουργικοανατομικές διαιρέσεις του νευρικού συστήματος (σωματικό-φυτικό νευρικό σύστημα, κεντρικό-περιφερικό νευρικό σύστημα, πρόσθιος-οπίσθιος εγκέφαλος)
Θα γνωρίζουν την αναλυτική περιγραφή των δομών που απαρτίζουν το κεντρικό νευρικό σύστημα: τελικός εγκέφαλος (ημισφαίρια και βασικά γάγγλια), διάμεσος εγκέφαλος, μέσος εγκέφαλος, παρεγκεφαλίδα, ρομβοειδής εγκέφαλος, νωτιαίος μυελός.
Θα αναγνωρίζουν τα διακριτά λειτου