ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ - ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΑΝΟΥ

Περιγραφή

Το μάθημα είναι μεικτό και έχει Κωδικό Μ1010. Αποτελείται από το:

1. θεωρητικό μέρος (3 ώρες/ εβδομάδα) και

2. το εργαστηριακό μέρος (5 ώρες/εβδομάδα).

Αποτελεί τη βάση των γνώσεων για να μπορεί μία/ένας φοιτήτρια/φοιτητής  να προχωρήσει σε κλινική άσκηση (Β΄ εξάμηνο σπουδών) που πραγματοποιείται σε πραγματικές συνθήκες στους χώρους των Μαιευτηρίων/Κλινικών. 

Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με το μάθημα θα βρείτε  εδώ

Διδάσκοντες

1. Δρ Χριστίνα Νάνου (Υπεύθυνη Μαθήματος)

Επίκουρη Καθηγήτρια, nanouxv@uniwa.gr

2. Δρ Ερμιόνη Παλάσκα

Επίκουρη Καθηγήτρια, epalaska@uniwa.gr

3. Ευάγγελος Τζαμάκος PhD(c)

Υποψήφιος Διδάκτωρ τμήματος, tzamvagpal@uniwa.gr

4. Τζέλη Μαρία PhD(c) 

Υποψήφια Διδάκτωρ τμήματος, mtzeli@uniwa.gr

5. Παντελάκη Νικολέττα PhD(c) 

Υποψήφια Διδάκτωρ τμήματος, npantelaki@uniwa.gr

Περιεχόμενο μαθήματος

Επίδειξη και εφαρμογή τεχνικών σε προπλάσματα και εφαρμογή αυτών από τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές.

  1. Λήψη και καταγραφή ζωτικών σημείων -θερμομετρικό διάγραμμα.
  2. Τεχνική τοποθέτησης φλεβοκαθετήρα -αιμοληψία, λήψη τριχοειδικού αίματος για εξέταση σακχάρου, χολερυθρίνης κλπ.
  3. Τεχνική μετάγγισης αίματος.
  4. Μέθοδοι χορήγησης φαρμάκων (pos, ΙV,ΙΜ κλπ). Χορήγηση Ο2
  5. Tεχνική καθετηριασμού ουροδόχου κύστης γυναίκας και λήψης ούρων για καλλιέργεια.
  6. Αλλαγή -περιποίηση τραύματος.
  7. Τοποθέτηση ρινογαστρικού καθετήρα σε ενήλικα και νεογνό.
  8. Ατομική υγιεινή ασθενούς -Φροντίδα ασθενούς περιπατητικού-κλινήρους.
  9. Βασικά μέτρα πρόληψης νοσοκομειακών λοιμώξεων (τοποθέτηση γαντιών, υγιεινή χεριών κ.α.)
  10. Ετοιμασία απλής & χειρουργικής κλίνης.
  11. Θέσεις μεταφοράς και έγερση αρρώστου.
  12. Eτοιμασία υλικών και ασθενούς για ειδικές εξετάσεις (πχ. παρακέντηση, ΗΚΓ κ.α).
  13. Ετοιμασία υλικού για αποστείρωση -απολύμανση.
  14. Παραλαβή ασθενούς από τη μαία.
  15. Προεγχειρητική προετοιμασία ασθενούς, προεγχειρητικός έλεγχος, μετεγχειρητικά
Μέθοδοι διδασκαλίας
  • Επίδειξη νοσηλευτικών πράξεων σε προπλάσματα και με τη χρήση ανάλογου υλικού σε ολιγομελείς ομάδες φοιτητριών/φοιτητών. Εφαρμογή διαδικασιών φροντίδας από κάθε φοιτήτρια/φοιτητή στο αντίστοιχο πρόπλασμα
  • ασκήσεις πράξης.
  • Προσομοίωση φροντίδας,-video προσομοίωσης
  • υποστήριξη μαθησιακής διδασκαλίας μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Μέθοδοι αξιολόγησης

Η αξιολόγηση των φοιτητριών/τών γίνεται με εργαστηριακή εξέταση (ΕΕ) και πραγματοποιείται δύο φορές στην διάρκεια του εξαμήνου. Πρώτη εξέταση (πρόοδος) και δεύτερη εξέταση (τελική εξέταση). Πραγματοποιείται αφού έχει προηγηθεί επανάληψη των εξεταζομένων δεξιοτήτων που περιλαμβάνει:

  • προφορική εξέταση της/του φοιτήτριας/φοιτητή και
  • εφαρμογή νοσηλευτικών πράξεων σε προπλάσματα.

ΠΡΟΣΟΧΗ:  Η αξιολόγηση του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος βασίζεται στα Check List που είναι ανηρτημένα στο μενού έγγραφα για κάθε δεξιότητα.

Η κάθε βαθμολογία εκφράζεται με την κλίμακα από μηδέν έως δέκα (0-10). Βάση επιτυχίας της εργαστηριακής εξέτασης (ΕΕ) είναι το πέντε(5). ο βαθμός του εργαστηρίου (ΕΕ) εξάγεται από το μέσο όρο των δύο εξετάσεων (πρόδο και τελική εξέταση).

Ο βαθμός του μαθήματος (ΒΜ) εξάγεται με τον κανόνα:

Βαθμός (ΓΕ) ή βαθμός (ΠΕ) + Βαθμός (ΕΕ)=ΒΜ/2

Οι βαθμοί (ΓΕ) ή (ΠΕ) και (ΕΕ) συμψηφίζονται, όταν η/ο φοιτήτρια/φοιτητής έχει εξασφαλίσει τη βάση τόσο για τη θεωρητική εξέταση, όσο και για την εργαστηριακή εξέταση του μαθήματος, δηλαδή πρέπει να έχει στο κάθε ένα από τα δύο μέρη του μαθήματος τουλάχιστον πέντε (5) για να γίνει συμψηφισμός.

Εάν ο/η φοιτητής/τρια έχει αποτύχει στην εργαστηριακή εξέταση (ΕΕ) επαναλαμβάνει το εργαστήριο.

Η/Ο φοιτήτρια/φοιτητής δεν έχει δικαίωμα για εξέταση στο εργαστήριο εάν δεν έχει παρακολουθήσει το 80% των

υποχρεωτικών ωρών του εργαστηρίου. Στην περίπτωση αυτή επαναλαμβάνει μέρος του εργαστηρίου μέχρι να φθάσει το 80% των προβλεπομένων ωρών, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα.

Εάν έχει παρακολουθήσει λιγότερο από το 60% των προβλεπόμενων ωρών υποχρεούται να επαναλάβει όλο το εργαστήριο.

Προτεινόμενα συγγράμματα

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Carol Taylor, Carol Lilliw, Priscilla Lemone, Επιμέλεια Ελισάβετ Πατηράκη –Κουρμπάνη, Χρυσούλα Β. Λεμονίδου (2006). Θεμελιώδεις Αρχές της Νοσηλευτικής -Η Επιστήμη και ηΤέχνη της Νοσηλευτικής Φροντίδας, εκδ. ΠΧ. Πασχαλίδης.
  2. Ιορδάνου Μ. (2011) Βασικές Νοσηλευτικές Δεξιότητες και Παρεμβάσεις.
  3. , Επιμέλεια Χρυσούλα Β.Λεμονίδου (2012). Κλινικές ΝοσηλευτικέςΔεξιότητες & Νοσηλευτική Διεργασία, εκδόσεις Broken Hills.
  4. MaggieC (2003). Βασικές Νοσηλευτικές Διαδικασίες, εκδ. Παρισιάνος.
  5. Παπαγεωργίου Δ., Κελέση- Σταυροπούλου Μ., Φασόη-Μπάρκα Γ. (2013). Βασική Νοσηλευτική, εκδόσεις Κωνσταντάρας.
  6. Perry A, Potter P, Επιμέλεια ΣαράφηςΠ. (2012). Βασική Νοσηλευτική &Κλινικές Δεξιότητες, εκδόσεις Broken
  7. Σμυρνάκης Ε. και συν. (2017) Βασικές κλινικές δεξιότητες. 2η έκδοση, University Srudio
  8. DeWit (2012). Βασικές Αρχές και Δεξιότητες της Νοσηλευτικής Φροντίδας,Eκδ. Λαγός.

ΞΕΝΟΓΛΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. DeWit (2018). Βασικές Αρχές και Δεξιότητες της ΝοσηλευτικήςΦροντίδας, 5η Eκδ. Λαγός.
  2. Burns N, Susan Grove (2008). The Practise of Nursing Research Appraisal, Synthesis, and Generation of Saunders, Sixth Edition
  3. Ballweg et al (2006) Physician Assistant: A Guide to Clinical Practice. 6thedition. Elsevier.
  4. Fraser, D.M. and Cooper, M.A. (eds.) (2003) Myles' Textbook for Midwives.14th ed. Edinburgh: Churchill
  5. Jean Smith-Temple, oyxe Young Johnson (2009) Nurses’ guide to clinicalprocedures .
  6. Mohammadreza (2016) Empathy in Health Professions Education andPatient Care. Springer.
  7. Perry A, Patricia Potter (2010). Clinical Nursing Skills and Techniques -Text and Mosby's Nursing Video Skills -Student Version DVD 3.0 Mosby.
  8. Potter P, Anne Perry, Patricia Stockert, Amy Hall (2010). Basic Nursing - Text and Mosby's Nursing Video Skills - Student Version DVD 3.0
  9. Potter , Griffin Perry A., et al. (2016) Fundamentals of nursing. 9th edition.
  10. Susan Alexander and Karen Frith (2014) Applied Clinical Informatics for