Μάθημα : ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΑΞΗΣ- ΜΦ ΝΕΟΓΝΟΥ ΣΤΗ ΜΕΝΝ -

Κωδικός : MIDW167

No available

Το ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ περιλαμβάνει:

1. Την ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (Νοσοκομείο)  και

2. Τις ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΑΞΗΣ τμήμα) των φοιτητών/τριών.

Η ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΙΣΜΕΝΗ ΣΕ Α΄ΚΑΙ Β΄ΠΕΡΙΟΔΟ.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!

΄Οσοι φοιτητές/τριες που θα εγγραφούν να παρακολουθήσουν  Α' ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΝΕΟΓΝΟΥ ΣΤΗ ΜΕΝΝ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ), ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΤΗ Β΄ΠΕΡΙΟΔΟ, να παρακολουθήσουν ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΟΚΕΤΟΥ ΥΨΗΛΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ)

και το αντίστροφο ( δηλ. Β' ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΝΕΟΓΝΟΥ ΣΤΗ ΜΕΝΝ, Α' ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΟΚΕΤΟΥ ΥΨΗΛΟΥ ΚΙΝΕΔΥΝΟΥ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ)

Οι φοιτητές/τριες ΠΡΕΠΕΙ να παρακολουθήσουν την ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΟΝΟΝ ΤΟ ΕΝΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΚ ΤΩΝ ΔΥΟ και άρα την ίδια περίοδο παρακολουθούν και την κλινική άσκηση και τις ασκήσεις πράξης του ίδιου εργαστηρίου πληροφορίες όσον αφορά στο περιεχόμενο του μαθήματος, το τρόπο αξιολόγησης των φοιτητών/τριών και το περίγραμμα του μαθήματος θα βρείτε εδώ

  • Διδάσκοντες

    1. Δρ Χριστίνα Νάνου

    Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, nanouxv@uniwa.gr

    2. Ευδοξία Αγγελιουδάκη

        Λέκτορας Εφαρμογών

    3. Μαρία Τζέλη PhD(c)

    4. Νικολέτα Παντελάκη PhD(c)

    5. Αικατερίνη Γαλιατσάτου PhD(c)

    6. Ευγενία Ζαχαρόγιαννη PhD(c)

     

    Περιεχόμενο μαθήματος

    Οι φοιτήτριες/φοιτητές θα εκπαιδεύονται σε εργαστήριο του τμήματος σε προπλάσματα (νεογνά) και εξοπλισμός που χρησιμοποιείται στη ΜΕΝΝ (θερμοκοιτιδα, αντλίες κ.α.) προκειμένου να εξοικειωθούν και να αποκτήσουν τις απαραίτητες κλινικές δεξιότητες για την παροχή εντατικής φροντίδας σε πρόωρα και νοσούντα νεογνά, που σχετίζονται με:

    1.Τοποθέτηση γαστρικού καθετήρα (ρινο - & στοματο- γαστρικού)

    2. Τεχνικές Aνάνηψης και Αρχές Καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης νεογνού

    3. Τοποθέτηση περιφερικού ή κεντρικού ενδοφλέβιου καθετήρα.

    4. Λήψη προληπτικού ελέγχου νεογνού. Λήψη βιολογικών υγρών (αίμα –φλεβικό, τριχοειδικό-, ούρα, ΕΝΥ, κ.α.)

    5. Κλινική εξέταση νεογνού και λήψη ιστορικού.

    6. Προετοιμασία και χορήγηση φαρμάκων (IM, IV, Sc,peros)

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Η εκπαίδευση των φοιτητριών/των πραγματοποιείται σε εργαστήριο του τμήματος, με διαδραστική διδασκαλία & προσομοίωση, σε προπλάσματα και εξοπλισμός που χρησιμοποιείται στη ΜΕΝΝ.

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Η Αξιολόγηση των Ασκήσεων Πράξης (ΑΠ): αποτελεί το 20% του βαθμού του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος

    • Η αξιολόγηση της/του φοιτήτριας/φοιτητή πραγματοποιείται αφού ολοκληρωθεί η ύλη στον εργαστηριακό χώρο του τμήματος και

    περιλαμβάνει:

    1. προφορική εξέταση (50%) της/του φοιτήτριας/φοιτητή και εφαρμογή νοσηλευτικών πράξεων που ανήκουν στην ύλη των ασκήσεων πράξης, σε προπλάσματα με τη χρήση εξοπολισμού εφόσον χρειάζεται. Η αξιολόγηση της προφορικής εξέτασης γίνεται βάση των πρωτοκόλλων πραγματοποίησης των παρεμβάσεων που έχουν διδαχθεί οι φοιτήτριες/τές, καθώς και των Check List για κάθε παρέμβαση. Όλες οι απαραίτητες πληρφορίες είναι αναρτημένες στο eclass. Επιπλέον λαμβάνονται υπόψιν τα σημαντικά σημεία σε κάθε παρέμβαση που δεν πρέπει να ξεχάσει ο/η φοιτητής/τρια και αναφέρονται στα πρωτόκολλα και στα Check List. Επίσης η αξιολόγηση μπορεί να γίνει  ή/&
    2. γραπτή εξέταση (50%) σε ερωτήσεις
    • Πολλαπλής επιλογής ή/&
    • ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή/&
    • ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή/&
    • επίλυση προβλημάτων

    Η βαθμολογία των ασκήσειων πράξης (ΑΠ) εκφράζεται με την κλίμακα από μηδέν έως δέκα (0-10). Η βαθμολογία προκύπτει από το άθροισμα του βαθμού της προφορικής εξέτασης ή/και του βαθμού της γραπτής εξέτασης (εφόσον έχει πραγματοποιηθεί) διαιρεμένα στα δυο και αποτελεί το 20% της βαθμολογίας του (ΕΜΜ).

    Η/Ο φοιτήτρια/φοιτητής δεν έχει δικαίωμα για εξέταση και βαθμολόγηση στις ασκήσεις πράξης εάν δεν έχει παρακολουθήσει το 80% των υποχρεωτικών ωρών. Στην

    περίπτωση αυτή επαναλαμβάνει μέρος των ασκήσειων πράξης, εφόσον υπάρχει δυνατότητα, μέχρι να φθάσει το 80% των προβλεπομένων ωρών.

    Εάν έχει παρακολουθήσει το 60% ή λιγότερο των προβλεπόμενων ωρών υποχρεούται να επαναλάβει τις

    ασκήσεις πράξης σε επόμενο εξάμηνο.

    Ο βαθμός του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος (ΕΜΜ) προκύπτει ως εξής:

    Βαθμολογία     (ΕΜΜ)=    βαθμός     (ΚΑ) x 80%     +     βαθμός (ΑΠ) x 20%

    Βιβλιογραφία

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    1. Gardner S., et al., (2016) Merenstein & Gardner’s Handbook of Neonatal Intensive Merenstein & Gardner’s Εντατική Φροντίδα Νεογνού Επιμέλεια Νάνου Χ., Δάγλα Μ., Εκδόσεις BrokenHill.
    2. Κώσταλος Κ. (2005). Νεογέννητο Υψηλού Κινδύνου. Εκδ. Λίτσα. Αθήνα.
    3. Goetzman &WennbergR. (2002). Εγχειρίδιο Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών. Επιμέλεια: Γ. Ανδρουλάκης. Εκδ. Παρισιάνου.
    4. Loedermilk L. & Perry S.E. (2006). Maternity Nursing. Mosby,SixthEdition Νοσηλευτική μητρότητας. Μετάφραση-επιμέλεια Λυκερίδου Α., Δελτσίδου Α., Εκδ. Λαγός.
    5. &FanaroffA. (2010). Νεογνολογία με μια ματιά. Επιμέλεια: Σ. Σωτηρίου. Εκδ. Παρισιάνου.
    1. Levene M., Tudehope D.I., Thearly M.J. (2006). Βασικές αρχές Νεογνολογίας. Επιμέλεια Βελιώτης Χ.Ν. Εκδ. Παρισιάνου.
    2. Στεργιόπουλος Κ. (2002) Νεογνολογία.Eκδ. Λίτσας

    ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    1. Boxwell G. (2010) Neonatal Intensive Care Nursing.   2nd ed, Routledge, Taylorand Francis Group.

    1. Chapman L. and Durham R. (2010) Maternal-Newborn Nursing. The Critical Components of Nursing Care. & A. Davis Company, Philadelphia.
    2. Cloherty , Eichenwald E., and Stark A. (2007) Manual of Neonatal Care (Lippincott Manual Series (Formerly known as the Spiral Manual Series). Lippincott Williams and Wilkins.
    3. Gardner L., Carter B.S., Enzman-Hines M. I., Hernandez J. A. (2016) Merenstein & Gardner’s Handbook of Neonatal Intensive Care, 8th Edition. Elsevier Inc. China.
    4. Kenner , Lott J.W. (2016) Neonatal Nursing care Handbook: Sn Evidence- Based approach to Conditions and Procedures, 2nd Edition. Springer Publishing Company. NY
    5. London M.L., Ladewig P.W., Davidson M.C., Ball J.W., Bindler R.C., Cowen K.J. (2015). Maternal & Child Nursing (4th Edition). Pearson Education. London
    6. Mimouni &Koletzko B. (2017). Human Milk for Preterm Infants, An Issue of Clinics in Perinatology, 1st Edition. Elsevier.
    7. Philip W. (2011) Intensive Care Nursing: A Framework for Practice. 3rd Revised Routledge, Taylor & Francis Group.
    8. Perry E., Hockenberry M.J., Lowdermilk D.L., Wilson D. (2013) Maternal ChildNursing Care. 5th Edition. Elsevier, Mosby, Canada.

Ενότητες

- Δεν υπάρχουν ενότητες -

Ημερολόγιο

Δευτέρα
Τρίτη
Τετάρτη
Πέμπτη
Παρασκευή
Σάββατο
Κυριακή
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός