Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ)

(106-Ε) -  ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ, ΚΟΡΚΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΚΑΛΑΤΖΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός & περιεχόμενα μαθήματος:

Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή του σπουδαστή στις αρχές του προγραμματισμού και η προσφορά σε αυτόν γνώσης προγραμματισμού γλωσσών υψηλού επιπέδου, με χρήση προγραμματιστικού περιβάλλοντος κατάλληλου για μηχανικούς, προκειμένου αυτός να αντιμετωπίσει με επιτυχία υπολογιστικά θέματα στη συνέχεια των σπουδών του.

Τα εργαστηριακά μαθήματα περιλαμβάνουν βασικά στοιχεία προγραμματισμού, εντολές εισόδου - εξόδου, αριθμητικούς πίνακες, τρόπους λήψης στοιχείων πίνακα υπό συνθήκες, συναρτήσεις, γραφικές παραστάσεις δύο διαστάσεων, χειρισμό ψηφιακών εικόνων.

Μετά το τέλος του μαθήματος ο φοιτητής θα γνωρίζει τις βασικές αρχές του προγραμματισμού και τα βασικά σημεία ανώτερων γλωσσών προγραμματισμού και θα μπορεί να γράφει κώδικα με έμφαση σε επιστημονικές εφαρμογές ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει θέματα που απαιτούν τη χρήση προγραμματισμού στη συνέχεια των σπουδών του.

 

Διεξαγωγή εργαστηρίου:

  • Διαγώνισμα Θεωρίας: Κατά την έναρξη του μαθήματος οι φοιτητές μπορεί να εξεταστούν σε ένα σύντομο γραπτό τεστ θεωρίας, σε ύλη αντίστοιχη με αυτήν του εργαστηριακού μαθήματος. Σε απουσία φοιτητή, ο βαθμός του θα είναι μηδέν (0). Σε αναπλήρωση του μαθήματος στο τέλος του εξαμήνου, ο μέγιστος βαθμός του διαγωνίσματος θα είναι πέντε (5).
  • Κυρίως μάθημα: Ακολουθεί το κυρίως μάθημα, για την εκμάθηση και εξοικείωση των φοιτητών με την αντίστοιχη ενότητα του μαθήματος. Το κυρίως μάθημα περιέχει (α) εκτέλεση λυμένων παραδειγμάτων κατανόησης και (β) άλυτων εργαστηριακών ασκήσεων, όπου οι φοιτητές καλούνται να υλοποιήσουν κατάλληλους αλγορίθμους σε γλώσσα προγραμματισμού για την επίλυση προβλημάτων. Προσοχή: Συνιστάται ισχυρά οι φοιτητές να έχουν προετοιμάσει τα λυμένα παραδείγματα ("Εργασίες Κατανόησης") στο σπίτι τους ή στους υπολογιστές του Εργαστηρίου, σε ελεύθερες ώρες, μετά από συνεννόηση με τους διδάσκοντες.
  • Εργαστηριακό Διαγώνισμα: Στο τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές μπορεί να εξεταστούν στον υπολογιστή, ώστε να διαπιστωθεί ο βαθμός κατανόησης των μεθόδων που διδάχθηκαν. Σε απουσία φοιτητή, ο βαθμός του θα είναι μηδέν (0). Σε αναπλήρωση του μαθήματος στο τέλος του εξαμήνου, ο μέγιστος βαθμός του διαγωνίσματος θα είναι πέντε (5).

 

Βαθμολογία:

  • Βαθμός Εργαστηριακού Μαθήματος: Προκύπτει ως μέσος όρος από το Διαγώνισμα Θεωρίας (20%) και το Εργαστηριακό Διαγώνισμα (30%).
  • Τελική Εξέταση: Στο τέλος του εξαμήνου, οι φοιτητές εξετάζονται σε όλη την ύλη των εργαστηριακών μαθημάτων που πραγματοποιήθηκαν (50%) με ελάχιστο προβιβάσιμο βαθμό το 4.
  • Τελικός Βαθμός Εργαστηρίου = 20%  × Διαγώνισμα Θεωρίας.
                                                         +  30 % × Εργαστηριακό Διαγώνισμα.
                                                         +  50%  × βαθμός Τελικής Εξέτασης που πρέπει να είναι >=4 για να μετρήσει. 
  • Προσοχή: Ο μέγιστος βαθμός φοιτητή που συμμετέχει μόνο σε Τελική Εξέταση, χωρίς παρακολούθηση του εργαστηρίου εντός του εξαμήνου, είναι πέντε (5).

 

Επιτυχής παρακολούθηση:

Για την επιτυχή παρακολούθηση του εργαστηρίου, πρέπει:

  1. Ο φοιτητής να έχει παρουσία και προβιβάσιμο βαθμό στο 80% των εργαστηριακών μαθημάτων.
  2. Να λάβει προβιβάσιμο Τελικό Βαθμό εργαστηρίου και προβιβάσιμο βαθμό Τελικής Εξέτασης. Σημείωση: Αν ο φοιτητής έχει προβιβάσιμο Τελικό Βαθμό, αλλά όχι προβιβάσιμο βαθμό Τελικής Εξέτασης, τότε ο φοιτητής έχει δικαίωμα επανάληψης της Τελικής Εξέτασης (με μέγιστο βαθμό 5).

Δικαίωμα μόνο Τελικής Εξέτασης: Αν ένας φοιτητής επιτύχει το (1) αλλά όχι το (2), τότε αποκτά δικαίωμα μόνο Τελικής Εξέτασης σε επόμενο εξάμηνο.

 

Αναπληρώσεις απουσιών: Αναπληρώσεις απουσιών πραγματοποιούνται στο τέλος του εξαμήνου ή σε άλλη ημερομηνία μετά από συνεννόηση με τους διδάσκοντες. Κατά την αναπλήρωση ενός μαθήματος, οι φοιτητές πραγματοποιούν όλα όσα πραγματοποιήθηκαν στο μάθημα που δεν παρακολούθησαν στην κανονική ημερομηνία διεξαγωγής του. Προσοχή: Δεν είναι δυνατή αναπλήρωση μαθήματος στο οποίο ο φοιτητής ήταν παρών, αλλά δεν έλαβε προβιβάσιμη βαθμολογία.

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 16 Μαΐου 2020