Παρουσίαση/Προβολή

Εκπαιδευτική αξιολόγηση στην Ειδική αγωγή με Νέες Τεχνολογίες
(279) - Κατερίνα Κασιμάτη
Περιγραφή Μαθήματος
Εκπαιδευτική αξιολόγηση στην Ειδική αγωγή με Νέες Τεχνολογίες Αντικείμενο του μαθήματος αποτελεί η εξειδίκευση και θεωρητική εμβάθυνση επιστημόνων διαφόρων ειδικοτήτων σε θέματα που σχετίζονται αφ’ ενός με την Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση αφ’ ετέρου με τη χρήση των Εφαρμογών των Επιστημών της Τεχνολογίας και της Πληροφορίας που διευκολύνουν τη συνεκπαίδευση και την κατάλληλη εκπαιδευτική προσέγγιση των μαθητών με δυσκολίες μάθησης ή/και προβλήματα συμπεριφοράς. Κύριος στόχος είναι η παροχή των κατάλληλων θεωρητικών και πρακτικών εφοδίων που θα δώσουν στους επιμορφούμενους τη δυνατότητα να εφαρμόσουν τα νέα δεδομένα των επιστημών της ειδικής αγωγής και της τεχνολογίας με επιτυχία στη συνηθισμένη τάξη, εξυπηρετώντας τις ανάγκες όλων των μαθητών τους. Η επιμόρφωση περιλαμβάνει ενότητες βαθύτερης κατανόησης και ειδικής αξιολόγησης των αναγκών των μαθητών με δυσκολίες μάθησης ή/και συμπεριφοράς, ειδικής διδακτικής και παιδαγωγικής μεθοδολογίας ανάπτυξης δεξιοτήτων μάθησης- κριτικής σκέψης- δημιουργικότητας- συνεργασίας, σχεδιασμού βασικών στρατηγικών ενσωμάτωσης και εφαρμογής των ΤΠΕ. |
Στο μάθημα παρουσιάζονται οι βασικές προσεγγίσεις στην αξιολόγηση, εμβαθύνοντας σε θέματα αξιολόγησης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στο πλαίσιο του μαθήματος γίνεται αναφορά σε θέματα τυπικής και άτυπης αξιολόγησης και παρουσιάζονται τεχνικές που μπορούν να αξιοποιηθούν για την αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Μαθησιακοί στόχοι: Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση:
· να αναγνωρίζουν την παιδαγωγική αξία και τη δυναμική της Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης ως εργαλείο μάθησης και ως μηχανισμό ανατροφοδότησης και βελτίωσης τόσο των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όσο και του ίδιου του εκπαιδευτικού · να αποκτήσουν γνώσεις και να αναπτύξουν δεξιότητες σχετικές με την αξιολόγηση των αναγκών και των δυνατοτήτων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες · να γνωρίσουν τεχνικές και εργαλεία αξιολόγησης για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες · να επανασχεδιάζουν κατάλληλες διδακτικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση της διδακτικής διαδικασίας και να παρακολουθούν τη μαθησιακή πορεία, μέσω της ανάπτυξης μεταγνωστικών δεξιοτήτων · να εφαρμόζουν στρατηγικές ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες · Να χρησιμοποιούν αποτελεσματικές μεθόδους προσέγγισης διδασκαλίας και αξιολόγησης για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε Δομές μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. · Να πραγματοποιούν διδακτικούς σχεδιασμούς και να προβαίνουν σε διαδικασίες αξιολόγησης με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών που να εναρμονίζονται με τη φιλοσοφία και τους στόχους της Ειδικής Αγωγής. · να αξιοποιούν τα αξιολογικά ευρήματα για τη βελτίωση της σχολικής μονάδας και να τα συνδυάζουν με τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και τη λήψη βελτιωτικών αποφάσεων |
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 5 Μαρτίου 2022
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα