Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

(ICE1-4006) -  ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΑΣΙΛΑΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΕΝΤΑΡΗΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Εισαγωγή. Σήματα και Συστήματα: Βασικές Έννοιες. Γραμμικά Χρονοαμετάβλητα Συστήματα (Linear Time Invariant systems ή LTI systems). Κρουστική απόκριση (Ιmpulse Response). Συνέλιξη (Convolution). Μπλοκ διαγράμματα. Περιγραφή συστημάτων με διαφορικές εξισώσεις. Σειρά Fourier (Fourier Series) - Γραμμικά φάσματα (Line Spectra). Μετασχηματισμός Fourier (Fourier Transform) - Φασματική πυκνότητα (Spectral Density). Απόκριση Συχνότητας (Frequency Response). Εφαρμογές Μετασχηματισμού Fourier - Φιλτράρισμα (Filtering). Μετασχηματισμός Laplace (Laplace Transform). Εργαστήριο σε περιβάλλον MATLAB με χρήση της εργαλειοθήκης Επεξεργασίας Σήματος.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

  • Μαθησιακοί στόχοι

          Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια πρέπει θα:
     
    • έχει εξοικείωση με τις έννοιες του σήματος & συστήματος
    • γνωρίζει πώς να περιγράφει κάποιο σήμα με μαθηματικό τρόπο, να κατηγοριοποιεί τα σήματα και να περιγράφει τις ιδιότητές τους
    • αναλύει σχεδιάζει και διαχειρίζεται σήματα στον υπολογιστή
    • κατανοεί την πράξη της συνέλιξης δύο σημάτων και να εκτιμά τη σημασία της στην ανάλυση ΓΧΑ συστημάτων
    • κατανοεί τη σχέση ανάμεσα στα πεδία του χρόνου και των συχνοτήτων και να εκτιμά τη σημασία της ανάλυσης Fourier
    • έχει εξοικείωση με την απόκριση συχνότητας ενός συστήματος,
    • έχει εξοικείωση με τον μετασχηματισμό Laplace και τη χρήση του στην επίλυση διαφορικών εξισώσεων

    Βιβλιογραφία

    1. Φωτόπουλος Π., Παλαμίδης Αλ., Βελώνη Αν., Σήματα και Συστήματα, Σύγχρονη Εκδοτική, Αθήνα, 2019.
    2. Ziemer R. E., Tranter W. H., Fannin D. R., Signals and Systems: Continuous and Discrete, 4th Ed., Pearson Education, 2014.
    3. Oppenheim A.V., Willsky A.S., Nawab S.H., Signals and Systems, 2nd ed., Prentice Hall, 1996.
    4. Balmer L., Signals and Systems, 2nd Ed., Prentice Hall, 1997.
    5. Girod B., Rabenstein R., Stenger A., Signals and Systems, Wiley, 2001.
    6. Hsu H. P., Schaum's Outline of Signals and Systems, 2nd Ed., 2010.
    7. Θεοδωρίδης Σ., Μπερμπερίδης Κ., Εισαγωγή στη Θεωρία Σημάτων και Συστημάτων, Εκδόσεις Τυποθήτω, 2002.
    8. Haykin S., Van Veen B., Signals and Systems, John Wiley and Sons, 1999.

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

    - Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

    - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

    - Επίλυση προβλημάτων

    ΙΙ. Εκπόνηση εργαστηριακών ασκήσεων και τελική εξέταση εργαστηρίου (30%)

    ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Η ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΣΟ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ (Θ) ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ (Ε). ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΙ Ο ΤΕΛΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ (ΤΒ) ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ Θ >= 5 και Ε >= 5. Ο ΤΕΛΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΤΗ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΩΣ   ΤΒ = 0.7*Θ + 0.3*Ε   ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΦΟΙΤΗΤΟΛΟΓΙΟ.

    ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΒΑΘΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΙΤΗΤΟΛΟΓΙΟ ΑΛΛΑ ΘΑ ΚΡΑΤΙΕΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.

    ΤΕΛΟΣ, ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΡΗΤΡΕΣ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΜΕ ΕΠΑΝΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΒΑΘΜΟΥ. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΣ ΧΡΩΣΤΑΕΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΔΩΣΕΙ ΤΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΒΑΘΜΟΥ ΤΟΤΕ ΑΠΕΜΠΟΛΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΚΡΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΤΟΥ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΠΑΡΕΙ   Θ < 5   ΝΑ ΧΡΩΣΤΑΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.
     
    ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΘΑ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟ e-class.