Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ

(N1-6010) -  ΕΛΕΝΗ ΜΑΡΤΙΝΗ

Περιγραφή Μαθήματος

Εργαστηριακό Μέρος Μαθήματος

Οι φοιτητές/τριες διενεργούν έρευνα πάνω σε συγκεκριμένο θέμα και παρουσιάζουν μια έκθεση, στην οποία αποτυπώνουν τα σημεία κλειδιά που θα στηρίξουν την προωθητική καμπάνια.
Στις ασκήσεις του εργαστηρίου απαιτείται η προετοιμασία με υποδείγματα που αναφέρονται σε σημαντικά στάδια της σχεδιαστικής εξέλιξης του brand και των ενεργειών προώθησης που καλύπτει όλο το φάσμα ή μέρος της γραφιστικής διαδικασίας (sites, φυλλάδια, αφίσες, κατάλογοι, σταντς, διαφημιστικές εφαρμογές κ. ά.).
Η επιλογή των ενεργειών προώθησης διαφοροποιείται ανάλογα με τη φύση του θέματος, το σκοπό και τους στόχους της προώθησης.
Μετά την ολοκλήρωση των εργαστηριακών μαθημάτων (13 εβδομάδες) οι φοιτητές/τριες έχουν συμπληρώσει φάκελο με ολοκληρωμένη εφαρμογή των ιδεών τους. Η επίδοση αξιολογείται σε συνδυασμό με την παρουσία/συμμετοχή του/της στο εργαστήριο.

Θεωρητικό Μέρος Μαθήματος

Οι φοιτητές/τριες μέσα από διαλέξεις έρχονται σε επαφή με ιστορικά παραδείγματα εξέλιξης στρατηγικών προώθησης. Παρουσιάζονται θέματα κοινωνικής παρέμβασης (social design), που προϋποθέτουν την ολιστική έρευνα και τον ενεργό ρόλο του γραφίστα-σχεδιαστή.

Κατανοώνας τους μηχανισμούς της αποτελεσματικής επικοινωνίας, οι σχεδιαστές αναλαμβάνουν θέση ευθύνης αφ ενός ως προς τη διαμόρφωση του οπτικού περιβάλλοντος, αφ’ ετέρου δε συμμετέχοντας σε κοινωνικές δράσεις που στοχεύουν στην προβολή, σχολιασμό, ευαισθητοποίηση, ενεργοποίηση, ίσως και αλλαγή της κοινής γνώμης.
Διδάσκονται στρατηγικές σχεδιασμού και προωθητικής καμπάνιας μιας εταιρείας ή ενός οργανισμού, των προϊόντων και των υπηρεσιών τους. Αξιολογείται και αναλύεται η εξέλιξη μιας εταιρείας σε brand και οι στρατηγικές διαφοροποίησης της στην αγορά, σε σύγκριση με αυτές των ανταγωνιστικών εταιριών. Μελετάται το σύνολο των στοιχείων που καθορίζουν την αξία της, μέσα από τη σημειολογία του σήματος – λογοτύπου, του σχεδιασμού των προϊόντων και της προωθητικής διαδικασίας. Διερευνάται το επικοινωνιακό νόημα της καμπάνιας και η ψυχολογική επίδραση στο κοινό (συνειδητά-ασυνείδητα).
Γίνεται αναφορά στη θεωρία gestalt, ως μέθοδο υποστήριξης του γραφιστικού σχεδιασμού. Παρουσιάζονται και αναλύονται πρωτότυπες προωθητικές στρατηγικές και ερευνάται το περιβάλλον και οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες μέσα στις οποίες οι στρατηγικές αυτές αναπτύσσονται και καθορίζουν την επικοινωνιακή εικόνα, άρα και τη σχεδιαστική προσέγγιση που ακολουθεί μια εταιρεία, ένας οργανισμός ή μια καμπάνια κοινωνικής ευθύνης-παρέμβασης.

Γίνεται αναδρομή-σχολιασμός στην ιστορία της ελληνικής διαφήμισης, συζητούνται παραδείγματα social campaign, και ζητείται ένα case study συναφούς θέματος έως 2000 λέξεις.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Διδάσκονται σχεδιαστικές πρακτικές οπτικοποίησης των εννοιών και των στόχων προώθησης, με έμφαση στη μέθοδο της αφαιρετικής διαδικασίας. Οι φοιτητές εκπαιδεύονται στο να μεταμορφώσουν μια ιδέα (concept) σε εικόνα, να σχεδιάσουν την ταυτότητα των επιλεγμένων προωθητικών ενεργειών, τηρώντας τη συνοχή στην επικοινωνιακή εικόνα, λαμβάνοντας υπόψη την ομοιoγένεια, την αναγνωρισιμότητα και γενικότερα τους κανόνες του branding. Οι πρωτότυπες σχεδιαστικές προσεγγίσεις, μέσα από την αναλυτική και συνθετική διαδικασία, είναι το ζητούμενο για την υλοποίηση μιας επιτυχημένης προωθητικής στρατηγικής, σε συνδυασμό με την χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών και μέσων. Με την ολοκλήρωση των μαθημάτων, επιδιώκουμε οι φοιτητές να ανταπoκρίνονται σε πολλαπλές απαιτήσεις, όπως:

    – Να αναπτύσσουν δημιουργική, κριτική, αναλυτική και συνθετική σκέψη
    – Να εφαρμόζουν μεθοδολογία έρευνας πεδίου, ανάλυση-καταγραφή αποτελεσμάτων
    – Να παραθέτουν τις ιδεές τους βασισμένοι στην έρευνα τους,
    – Να οπτικοποιούν τις ιδέες τους μέσω της διαδικασίας απλοποίησης/ αφαίρεσης
    – Να εφαρμόζουν τους κανόνες της σύνθεσης και της σχεδιαστικής συνοχής
    – Να παρουσιάζουν μια ποσοτική αλλά και ποιοτική εφαρμογή των προτάσεων σε μια ολοκληρωμένη, επαγγελματικού επιπέδου παρουσίαση
    – Να τηρούν τα χρονοδιαγράμματα
    – Να υποστηρίζουν με ικανοποιητικά επιχειρήματα το έργο τους, ενώπιον του ακροατηρίου.
    – Να εμπεδώσουν τις αξίες της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της συμμετοχής.