Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Γραφιστική Απεικόνιση Μηνυμάτων

(N1-3040) -  ΕΛΕΝΗ ΜΑΡΤΙΝΗ

Περιγραφή Μαθήματος

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Οι φοιτητές/τριες καλούνται να ολοκληρώσουν τρείς εργαστηριακές ασκήσεις εκ των οποίων η μία είναι ομαδική (διάρκεια έκαστης 4-5 εβδομάδες). Tα θέματα είναι διεπιστημονικά και φέρουν σε επαφή τη σχεδιαστική διαδικασία με άλλα επιστημονικά και κοινωνικά πεδία.
Η παράδοση των δεδομένων γίνεται με οπτικοακουστικό υλικό και διαδικτυακά. Σε περιπτώσεις συνεργασίας με άλλο φορέα, εκπρόσωπος αυτού ή ειδικός δίνει διάλεξη. Ζητείται η δημιουργία αφισών και σειράς γραμματοσήμων, με συγκεκριμένη θεματολογία. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, οι φοιτητές/τριες παρουσιάζουν την έρευνά τους και υποστηρίζουν με επιχειρήματα τις ιδέες τους, Ακολουθεί η υλοποίηση προσχεδίων, τα οποία περνούν από τη διαδικασία ανάλυσης – κριτικής – αυτοκριτικής με τη βοήθεια διδασκόντων και συμφοιτητών. Η αυτοκριτική και η κριτική ανάλυση, ενισχύει την ικανότητα λήψης αποφάσεων εκ μέρους των υποψήφιων σχεδιαστών.
Οι φοιτητές/τριες ασκούνται στη μέθοδο της σχεδιαστικής αφαίρεσης προκειμένου να επιτύχουν τη μετάδοση των μηνύματων και την ιεράρχηση των πληροφοριών. Στην τελευταία φάση ασκούνται στις ικανότητες μιας πειστικής και ολοκληρωμένης παρουσίασης, σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή, που υποστηρίζεται από την προηγηθείσα έρευνα με επιχειρηματολογία.

ΘΕΩΡΙΑ

Ιστορική αναδρομή και χρήση των συμβόλων στην επικοινωνία.

Παρουσίαση μέσω Η/Υ του υλικού (διαδίκτυο, links, ppt, pdf), της πορείας της ανθρώπινης επικοινωνίας από τα σημάδια και τα σύμβολα (βραχογραφίες-ιδεογράμματα), στις γραφές και στα νεότερα συστήματα, όπως τα isotype και αυτά των ολυμπιακών εικονογραμμάτων.

Παρουσιάζονται επίσης στοχευμένα παραδείγματα επικοινωνιακών και σχεδιαστικών πρακτικών, από καλλιτέχνες και σχεδιαστές.

Οι φοιτητές/τριες αναλαμβάνουν την εκπόνηση θεωρητικής εργασίας (case study) 1000 λέξεων, όπου αναλύουν παραδείγματα εικόνων (icons, infographics) με δεδομένα κριτήρια.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Το μάθημα εστιάζει στην οπτικοποίηση της πληροφορίας και στις μεθόδους σχεδιασμού.
    Οι εργασίες του εξαμήνου στοχεύουν στη διερεύνηση των ποικίλων τρόπων οπτικοποίησης των σκέψεων και των ιδεών, της αφαιρετικής διαδικασίας σχεδιασμού, του πειραματισμού με τα υλικά, της ιεραρχικής δόμησης της πληροφορίας. Οι φοιτητές/τριες, με αφορμή ατομικές και ομαδικές εργασίες, διαχειρίζονται τη σχέση των εικόνων, των κειμένων και των συμβόλων.
    Επιδιώκεται η ενθάρρυνση των φοιτητών στην πρωτότυπη έκφραση, καθώς και στη λήψη αποφάσεων βάσει των εκάστοτε δεδομένων.
    Με την ολοκλήρωση των μαθημάτων, επιδιώκουμε οι φοιτητές να ανταπoκρίνονται σε πολλαπλές απαιτήσεις, όπως:

    – Να αναπτύσσουν δημιουργική, κριτική, αναλυτική και συνθετική σκέψη

    – Να εφαρμόζουν μεθοδολογία έρευνας πεδίου, ανάλυση-καταγραφή αποτελεσμάτων
    – Να παραθέτουν τις ιδεές τους βασισμένοι στην έρευνα τους, καθώς και να επιλέγουν τις πιό πρόσφορες προς υλοποίηση
    – Να οπτικοποιούν τις ιδέες με χρήση των σχεδιαστικών εργαλείων (κειμένου, εικόνας, συμβόλων)
    – Να εφαρμόζουν τους κανόνες της σύνθεσης, όπως έχουν μάθει στα μαθήματα του Βασικού και Ελεύθερου Σχεδίου καθώς και του Χρώματος
    – Η δημιουργική προσέγγιση του σχεδιασμού να υλοποιείται μέσω της διαδικασίας απλοποίησης/ αφαίρεσης
    – Να παρουσιάζουν μια ποσοτική αλλά και ποιοτική εφαρμογή των προτάσεων,
    – Να τηρούν τα χρονοδιαγράμματα και
    – Να υποστηρίζουν με ικανοποιητικά επιχειρήματα το έργο τους, ενώπιον του ακροατηρίου.
    – Να εμπεδώσουν τις αξίες της συνεργασίας και της συμμετοχής.