Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ

(7004) -  Καθ. Γεώργιος Πρινιωτάκης, Καθ. Κωνσταντίνος Αλαφοδήμος

Περιγραφή Μαθήματος

Ο σκοπός του μαθήματος «Επιχειρηματικότητα και Διοίκηση Καινοτομίας» είναι η βαθιά και βιωματική κατανόηση της σύνδεσης του ανθρώπινου δυναμικού με την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία. Πιο συγκεκριμένα εκτός από τις καθιερωμένες θεωρίες και μεθοδολογίες, παρατίθενται καινοτόμες και νεωτεριστικές μεθοδολογίες και θεωρίες καταγραφής της ευημερίας με έναν έντονο πρωτότυπο ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό προς την επιχειρηματικότητα και την διοίκηση καινοτομίας. Όταν ο σπουδαστής αισθανθεί και συλλάβει τη διασύνδεση μεταξύ της οικονομικής επιστήμης με την επιχειρηματικότητα κι εξαιτίας τούτου της διασύνδεσης της οικονομικής ευημερίας με την διοίκηση καινοτομίας, τότε μόνο είναι σε θέση να δει τον εαυτό του ως συμμετέχων και συνεισφέρων τόσο στην ανθρώπινη σκέψη, όσο και στη προώθηση της επιχειρηματικής καινοτομίας, προσεγγίζοντας «στρατηγικές γαλάζιων ωκεανών». Επομένως επιδιώκεται η κατανόηση του τι διαφορετικό (ενδεχομένως και τι περισσότερο) μπορούν να προσφέρουν οι προσεγγίσεις της οικονομικής ευημερίας που εστιάζουν στην επιχειρηματικότητα και στη διοίκηση καινοτομίας σε αντίστιξη με τις θεωρούμενες συμβατικές προσεγγίσεις των θεωριών της διοίκησης των επιχειρήσεων σχολιάζοντας τη σημασία της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας, όχι μόνο για την οικονομική ευημερία, αλλά και για τη συνολική αναπτυξιακή πορεία των κοινωνιών.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές πρέπει να είναι ικανοί:

i) Στόχοι σε επίπεδο γνώσεων
Να ορίζουν, να ερμηνεύουν, να συσχετίζουν, να συνδέουν, να συγκρίνουν τις θεωρητικές έννοιες. Να γνωρίζουν ονομαστικά τις θεωρίες αυτές και τις κεντρικότερες τοποθετήσεις τους. Να αντιληφθούν τις αδυναμίες των θεωριών αυτών και τα δυνατά τους σημεία. Να προσδιορίζουν τις συνθήκες μέσα από τις οποίες δημιουργήθηκαν, εδραιώθηκαν και εξελίχθηκαν οι θεωρίες αυτές. Να διακρίνουν τις διάφορες στρατηγικές που οδηγούν στην καινοτομία και να περιγράφουν τα σημαντικότερα σημεία των θεωριών που εξορμούν από αυτές. Να αντιληφθούν τις σημαντικότερες αδυναμίες στις επικρατέστερες προσεγγίσεις της ευημερίας και να αναγνωρίζουν τους σημαντικότερους προβληματισμούς αναφορικά με αυτές τις προσεγγίσεις. Να γνωρίζουν τους σημαντικότερους δείκτες μέτρησης της ευημερίας. Να εξηγούν τις αδυναμίες τους και να τους συγκρίνουν με μια καινοτόμα μεθοδολογία που παρατίθεται. Να περιγράφουν και να ερμηνεύουν τους δείκτες ευημερίας που εφαρμόζονται στην επιχειρηματική καινοτομία. Να διακρίνουν τις αδυναμίες τους ή τα δυνατά τους σημεία και να επιλέγουν τους καινοτόμους και τους περισσότερο αποτελεσματικούς δείκτες ευημερίας. Να αναγνωρίσουν, να προσδιορίσουν να ερμηνεύουν τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στην ηγεσία, στην καινοτομία και στη δημιουργία «γαλάζιων ωκεανών». Να συσχετίζουν τις θεωρίες και τις μεθοδολογίες που διδάσκονται με γνώσεις που έχουν ήδη από άλλα μαθήματα. Να συνδέουν τις γνώσεις που λαμβάνουν από το εν λόγω μάθημα με τις υπάρχουσες συνθήκες της τρέχουσας συγκυρίας.

ii) Στόχοι σε επίπεδο ικανοτήτων
Να κατασκευάζουν, να σχεδιάζουν, να χρησιμοποιούν, να εφαρμόζουν τις επιχειρηματικές στρατηγικές και τους δείκτες ευημερίας που διδάσκονται. Να παρουσιάζουν επιχειρήματα υπέρ ή κατά μιας στρατηγικής. Να εφαρμόζουν ευρύτερες γνώσεις που αποκομίζουν. Να μπορούν να διοικούν επιχειρήσεις με γνώμονα την προώθηση της καινοτομίας η οποία οδηγεί σε άνθιση της κοινωνικής ευημερίας.

iii) Στόχοι σε επίπεδο στάσεων:
Nα αποδέχονται, να απορρίπτουν, να αμφισβητούν και να επικρίνουν θεωρίες, προσεγγίσεις, στρατηγικές και δείκτες που εξετάζονται. Να υιοθετήσουν μια κριτική στάση απέναντι σε βαθιά ριζωμένους τρόπους σκέψης και παγιωμένες θέσεις του θεωρητικού και μεθοδολογικού πλαισίου της επιχειρηματικότητας και της διοίκησης καινοτομίας. Να αναθεωρήσουν τα παγιωμένα και ξεπερασμένα πρότυπα του ηγέτη, λαμβάνοντας υπόψη τους την συναισθηματική νοημοσύνη και την ηθική του ηγέτη, παράγοντες που οδηγούν σε μια διοίκηση από πλευράς του, ικανή να γεννά την καινοτομία εντός της επιχείρησης και της ευημερίας εντός της κοινωνίας.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 24 Ιουλίου 2021

  • Διδάσκοντες - Δρ Λεριού Ειρήνη

    Δρ Eιρήνη Λεριού, Έκτακτη Επίκουρη Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και Μέλος ΣΕΠ στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

    Επιστημονική  Υπεύθυνη,  Κύρια Ερευνήτρια και Project Manager στο ερευνητικό έργο “C.W.-SMILE

    Mέλος της Διεθνούς Κοινότητας Ποιότητας της ζωής (ISQOLS) και της Διεθνούς Κοινοπραξίας Δεικτών της Kοινωνίας (CIC).

    Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του 1ου και 2ου Διεθνούς Συνεδρίου στην Παιδική Ευημερία

     

    Η   Δρ Ειρήνη Λεριού  είναι η Επιστημονικά Υπεύθυνη, η Κύρια Ερευνήτρια και η Project Manager ,σε Χρηματοδοτούμενο Ερευνητικό Πρόγραμμα/Έργο, με μεγάλη Eρευνητική Oμάδα (C.W.-SMILE) και έχει διατελέσει  Πρέσβειρα της Ελλάδας για το DIFME. Κατέχει Πτυχίο Δημόσιας Διοίκησης (Κατεύθυνση: Δημόσια Οικονομικά), Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στην ‘Οικονομική Επιστήμη’ από το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου και Διδακτορικό Δίπλωμα από το Τμήμα Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου. Έχει εκπονήσει μεταδιδακτορική έρευνα στο Εξωτερικό Εμπόριο. Έχει διδάξει στο Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού και στο Τμήμα Κλωστοϋφαντουργίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (τέως ΤΕΙ Πειραιά), στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Νεάπολις της Πάφου, στο Τμήμα Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου, καθώς και στα Προγράμματα MBA (Master in Business Administration) και Δημόσια Διοίκηση (ΔΗΔ-32) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Είναι μέλος της International Society for Quality-of-Life Studies (ISQOLS), και της Community Indicators Consortium (CIC). Επίσης, συμμετέχει ως μέλος της εκδοτικής επιτροπής (editorial board) και ως κριτής (reviewer) άρθρων σε πλήθος διεθνών επιστημονικών περιοδικών, ενώ από το 2012 ως σήμερα έχει διοργανώσει πολλές επιστημονικές ημερίδες και διεθνή, επιστημονικά συνέδρια.

     

    Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις:

    1. “Understanding and Measuring Child Well-being in the Region of Attica, Greece: Round One,” (first-author), Child Ind Res14, 1–51 (2021). https://doi.org/10.1007/s12187-020-09770-4 (Scopus), (Impact Factor: 2.114)
    2. The Child Poverty Factor as a Constraint in a model of overall welfare: The case of Greece,” (only-author) Social Cohesion and Development, Vol.14, No.1, pp. 21-31, 2019, (published in 2020) http://www.epeksa.gr/assets/variousFiles/file_2.Leriou%20issue27.pdf
    3. “An Intersectoral Analysis of the Greek Economy: Evidence from the Symmetric Input-Output Tables for the years 2005 and 2010,” (first-author), Bulletin of Political Economy, Vol.10, No.2, pp.137-159, 2016, (published in 2018)
    4. “Pigou Proposals for Maximizing Welfare: Diachronic Application in the Hellenic Economy and Results under the Perspective of the Current Economic Crisis,” (co-author), Statistical Review, Vol.11-12, pp.130-141, 2016, ISSN: 1791-1745, (published in 2018)
    5. “Comparison of the neoclassical school of welfare and the school of new welfare economics,” (only-author), Archives of Economic History, Vol.27, No.2, pp.37- 46, 2015
    6. A New Way to Estimate the Cartels’ Fines,” (first-author), Archives of Economic History, Vol.27, No.1, pp.5-16, 2015
    7. “A New Multidimensional Model of Ethics Educational Impact on Welfare,” (first-author), Journal of Neural Parallel and Scientific Computations, Vol.22, No.4, pp.595-608, 2014, ISSN 1061 5369 (Scopus)

     

    1. Understanding and Measuring Child Well-being in the Region of Attica, Greece: Round Two,” (first-author), Child Indicators Research, Springer, (under publication), (Scopus), (Impact Factor:2.114)
    2. Understanding and Measuring Child Well-being in the Region of Attica, Greece: Round Three,” (first-author), Child Indicators Research, Springer, (under publication), (Scopus), (Impact Factor:2.114)
    3. “Understanding and Measuring Child Well-Being in the Region of Attica, Greece: Rounds 1-2,” Research Report, Social Cohesion and Development, (under publication)
    4. Understanding and Measuring Child Well-being in the Region of Attica, Greece: Round Four,” (first-author), Child Indicators Research, Springer, (under review), (Scopus), (Impact Factor:2.114)
    5. Understanding and Measuring Child Well-being in the Region of Attica, Greece: Round Five,” (first-author), Child Indicators Research, Springer, (review), (Scopus), (Impact Factor:2.114)

     

    Περισσότερες πληροφορίες: https://isqols.org/Eirini-Leriou/

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Dr. Eirini Leriou, Adjunct Professor at University of West Attica and Hellenic Open University

    Scientific Coordinator, Principal Investigator and Project Manager of the Research Program “C.W.-SMILE”

    Member of the International Society for Quality of Life Studies (ISQOLS) and the Community Indicators Consortium (CIC).

    President of Organizing Committee of the 1st and 2nd International Conference on Children’s Well-being.

    From 2004-2009 I studied Public Administration with emphasis on Public Finance at Panteion University of Athens, Greece. In 2011 I received my Master’s Degree in Economic Sciences. During my post-graduate studies, I became interested in welfare economics as advanced by Arthur Cecil Pigou.  In 2016 I completed my Doctoral Dissertation (Analysis of the factors that determine social welfare by implementing an integrated decision-making framework). From 2016 till 2018 I conducted my Postdoctoral Research (Foreign trade and welfare in the Greek economy and in European Union countries).

    The period of my doctoral studies coincided with the austerity measures imposed on Greece by its creditors. These measures had a negative impact on the quality of life of Greek citizens, especially children. Without intending it, my dissertation had practical implications in terms of Public Finance, for the improvement of the quality of life. In the same way, it helped me to identify several research gaps in the field of studies in children’s well-being, in Greece. In 2018 I received a grant from the Hellenic Foundation for Research and Innovation (HFRI) and the General Secretariat for Research and Technology (GSRT), for the research program “C.W.-SMILE”, in order to measure well- being of children in the Attica region of Greece. The goal of this research project is to come up with proposals based on Public Finance, aimed at the improvement of children’s quality of life.

    On another note, Ι have 10 years of teaching experience with both undergraduates and postgraduates in the field of economics (e.g. Economics for the Management of the Public Sector - The Economics of Welfare, Principles of Economic Theory, Entrepreneurship, Business Finance and Administration, Financial Management, Welfare Indexes in Regional Development, Economic Development and Human Well-Being, Public Finance, Microeconomic Analysis, Macroeconomic Analysis, Mathematical Economics, Information Systems, Welfare Indexes, etc.), at University of West Attica, Panteion University, Hellenic Open University, Neapolis University Pafos, etc. In addition, I was Ambassador in Greece for DIFME project and I am a Reviewer in several journals.

     

    Selected Publications:

    1. “Understanding and Measuring Child Well-being in the Region of Attica, Greece: Round One,” (first-author), Child Ind Res14, 1–51 (2021). https://doi.org/10.1007/s12187-020-09770-4 (Scopus), (Impact Factor: 2.114)
    2. The Child Poverty Factor as a Constraint in a model of overall welfare: The case of Greece,” (only-author) Social Cohesion and Development, Vol.14, No.1, pp. 21-31, 2019, (published in 2020) http://www.epeksa.gr/assets/variousFiles/file_2.Leriou%20issue27.pdf
    3. “An Intersectoral Analysis of the Greek Economy: Evidence from the Symmetric Input-Output Tables for the years 2005 and 2010,” (first-author), Bulletin of Political Economy, Vol.10, No.2, pp.137-159, 2016, (published in 2018)
    4. “Pigou Proposals for Maximizing Welfare: Diachronic Application in the Hellenic Economy and Results under the Perspective of the Current Economic Crisis,” (co-author), Statistical Review, Vol.11-12, pp.130-141, 2016, ISSN: 1791-1745, (published in 2018)
    5. “Comparison of the neoclassical school of welfare and the school of new welfare economics,” (only-author), Archives of Economic History, Vol.27, No.2, pp.37- 46, 2015
    6. A New Way to Estimate the Cartels’ Fines,” (first-author), Archives of Economic History, Vol.27, No.1, pp.5-16, 2015
    7. “A New Multidimensional Model of Ethics Educational Impact on Welfare,” (first-author), Journal of Neural Parallel and Scientific Computations, Vol.22, No.4, pp.595-608, 2014, ISSN 1061 5369 (Scopus)

     

    1. Understanding and Measuring Child Well-being in the Region of Attica, Greece: Round Two,” (first-author), Child Indicators Research, Springer, (under publication), (Scopus), (Impact Factor:2.114)
    2. Understanding and Measuring Child Well-being in the Region of Attica, Greece: Round Three,” (first-author), Child Indicators Research, Springer, (under publication), (Scopus), (Impact Factor:2.114)
    3. “Understanding and Measuring Child Well-Being in the Region of Attica, Greece: Rounds 1-2,” Research Report, Social Cohesion and Development, (under publication)
    4. Understanding and Measuring Child Well-being in the Region of Attica, Greece: Round Four,” (first-author), Child Indicators Research, Springer, (under review), (Scopus), (Impact Factor:2.114)
    5. Understanding and Measuring Child Well-being in the Region of Attica, Greece: Round Five,” (first-author), Child Indicators Research, Springer, (review), (Scopus), (Impact Factor:2.114)

     

    More Information: https://www.researchgate.net/profile/Eirini-Leriou