Παρουσίαση/Προβολή

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ / WORK SAFETY MANAGEMENT
(5005) - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΡΙΝΙΩΤΑΚΗΣ GEORGIOS PRINIOTAKIS
Περιγραφή Μαθήματος
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
5005 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
5 |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διαλέξεις και Εργαστηριακές ασκήσεις και Ασκήσεις Πράξης |
4 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΜΕΥ (Ειδικού Υπόβαθρου) |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
Δεν υπάρχουν |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΝΑΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες και φοιτητές θα διαθέτουν: · Επαρκή κατανόηση βασικών σχετικών εννοιών όπως χώροι εργασίας και διαβίωσης, ασφάλεια εργασίας, εργατικά ατυχήματα και επαγγελματικές νόσοι, κίνδυνοι και πρόληψη ατυχημάτων. Γνώση του σχετικού νομικού πλαισίου και τον τρόπο εφαρμογής του, καθώς και κατανόηση των ποικίλων λόγων που επιβάλλουν την πρόληψη των ατυχημάτων. · Δυνατότητα αναγνώρισης των επιμέρους βλαπτικών παραγόντων στην εργασία και των αιτίων τους. · Ικανότητα σύνταξης Μελέτης Εκτίμησης Επαγγελματικού Κινδύνου · Ικανότητα διάκρισης των απαιτούμενων γενικών μέσων προστασίας και μέσων προσωπικής προστασίας (ΜAΠ), καθώς και ικανότητα διατύπωσης των σχετικών προδιαγραφών και αξιολόγησης της επάρκειας και αποτελεσματικότητας των ΜΑΠ. · Δεξιότητες μέτρησης με τα αντίστοιχα όργανα των βλαπτικών παραγόντων, επεξεργασίας των μετρήσεων προς εξαγωγή συμπερασμάτων και λήψη αποφάσεων σχετικά με τους τρόπους μείωσης των συνέπειων από αυτούς τους παράγοντες.
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και τεχνολογιών διαδικτύου και βιβλιογραφικής έρευνας και δικτύωσης. Λήψη αποφάσεων, μέσω της επεξεργασίας λύσεων και επιλογών για την εκπόνηση ανατιθέμενων εργασιών και ασκήσεων. Αυτόνομη εργασία, μέσω της εκπόνησης ατομικά εκτελούμενων εργασιών και ασκήσεων. Ομαδική εργασία, μέσω της εκπόνησης ομαδικά εκτελούμενων εργασιών και ασκήσεων. Σχεδιασμού και διαχείρισης έργων, μέσω της ανάληψης και εκπόνησης ολοκληρωμένων εργασιών (project). |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Έννοια του κινδύνου στην εργασία, Αιτίες εργατικών ατυχημάτων και επαγγελματικών νόσων και διερεύνηση τους. Επιπτώσεις εργατικών ατυχημάτων και ασθενειών. Θεσμικό πλαίσιο περί Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία. Νομοθετήματα και Ευρωπαϊκές Οδηγίες Συστήματα διαχείρισης της Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία. Αναγνώριση και εκτίμηση των επαγγελματικών κινδύνων. Τρόποι πρόληψης του κινδύνου και μείωσης των συνεπειών. Μελέτη Εκτίμησης Επαγγελματικού Κίνδυνου. Σήμανση Ασφάλειας των εργασιακών χώρων. Επιμέρους κατηγορίες κινδύνων-βλαπτικών παραγόντων : (α) μηχανές, (β) χημικές ουσίες και σκόνη, (γ) ακτινοβολίες, (δ) ηλεκτρικό ρεύμα, (ε) πυρκαγιές και εκρήξεις , (στ) θόρυβος και κραδασμοί και (ζ) ακραίες ή ακατάλληλες περιβαλλοντικές συνθήκες. Περιγραφή και ανάλυση των σχετικών κινδύνων. Επιλογή Μέσων Ατομικής Προστασίας. Τεχνικοοικονομικά κριτήρια και κριτήρια αποτελεσματικότητας. Προστασία Ειδικών κατηγοριών εργαζομένων (εγκυμονούσες, γαλουχούσες, χρόνια νοσούντες, νέοι) Μεγάλα Βιομηχανικά Ατυχήματα, οδική μεταφορά επικινδύνων εμπορευμάτων |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και MS TEAMS |
||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
. Γραπτή τελική εξέταση (60%) (Συμπερασματική) η οποία περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή σωστού-λάθους - Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος κατανόησης των βασικών στοιχείων του μαθήματος. Κριτήρια αξιολόγησης: Η ορθότητα, η πληρότητα, η σαφήνεια και η κριτική αξιολόγηση των απαντήσεων.
II Εργαστηριακές Ασκήσεις (40%) (Συμπερασματική): Αφορά στα θέματα που καλύπτονται από τα εργαστηριακά μαθήματα Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος της πορείας των φοιτητών σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς στόχους, ανατροφοδότηση και ενδεχόμενη τροποποίηση της διδασκαλίας (fine tuning). Κριτήρια αξιολόγησης: Η ορθότητα, η πληρότητα, η σαφήνεια και η κριτική αξιολόγηση των απαντήσεων.
Τα κριτήρια αξιολόγησης αναφέρονται ρητά στο site του μαθήματος και για κάθε ενέργεια αξιολόγησης.
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Θέματα υγείας και ασφάλειας της εργασίας για επιχειρήσεις β΄ κατηγορίας (αρθ. 2, Π.Δ. 294/1988), Εκδόσεις ΕΛΙΝΥΑΕ Υγεία και Ασφάλεια στο Χώρο Εργασίας : Phil Hughes Broken Hill Publishers Jeremy Stranks, Μάνατζμεντ Ασφάλειας και Υγείας των εργαζομένων, Εκδόσεις Rosili
ΞΕΝΟΓΛΩΣΗ Introduction to Health and Safety at Work for the NEBOSH National General Certificate in Occupational Health and Safety, Phil Hughes MBE, Ed Ferrett, Published by Routledge, 2021 Safety at Work,8th Ed., John Channing (ed), Published by Routledge, 2014
|
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 24 Ιουλίου 2021
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα