Παρουσίαση/Προβολή

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση - Δημιουργική Μάθηση και Νέες Τεχνολογίες
(M1) - ΒΙΤΟΥΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛ
Περιγραφή Μαθήματος
Ετήσιο Εξ' αποστάσεως, διάρκειας 9 μηνών, που παρέχει 30 Ects
Αντικείμενο και Στόχοι του Σεμιναρίου:
Ο διαρκώς διογκούμενος βαθμός πολιτισμικής πολλαπλότητας της ελληνικής κοινωνίας καθιστά καίρια την καλλιέργεια πολιτών οι οποίοι θα επικοινωνούσαν, θα αλληλεπιδρούσαν και θα συμβίωναν δημιουργικά με άτομα ετερογενών πολιτισμικών αναφορών. Οι θεσμοί της εκπαίδευσης καλούνται να υπερβούν τον μονοδιάστατο πολιτισμικό τους χαρακτήρα, να διαμορφώσουν συνθήκες που θα ενισχύουν την αποδοχή της ετερότητας και την αμοιβαία αλληλεπίδραση σε ένα πλαίσιο πολιτισμικού πλουραλισμού. Παράλληλα η ραγδαία διάδοση της τεχνολογίας και οι προοπτικές ενσωμάτωσής της στη μαθησιακή διαδικασία, δημιουργούν νέες συνθήκες πρόσφορες σε καινοτομίες που φέρουν τη δυναμική να επαναπροσδιορίσουν και να εξελίξουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Στο πλαίσιο του παρόντος προγράμματος οι νέες τεχνολογίες αντιμετωπίζονται ως ο δίαυλος, η δημιουργική αξιοποίηση του οποίου συμβάλλει στην ανάπτυξη διαπολιτισμικά ικανών πολιτών.
Με δεδομένο ότι η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί μεταρρυθμιστικό παράγοντα, επιδιώκεται η επίτευξη της απαιτούμενης για τη διαπολιτισμική αγωγή, μεταρρύθμιση της λογικής του εκπαιδευτικού συστήματος, μέσα από την αξιοποίηση της τεχνολογίας.
Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε ώστε να καλύψει τις προϋποθέσεις εκείνες με τις οποίες η δημιουργική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών παρέχει μαθησιακές συνθήκες που δημιουργούν προϋποθέσεις διαπολιτισμικής επικοινωνίας και συμβάλλουν στη διαμόρφωση διαπολιτισμικής συνείδησης. Επιχειρεί μια διαπολιτισμική προσέγγιση στην εκπαίδευση με κύρια συνιστώσα τις δυνατότητες που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες, υπό το πρίσμα της δημιουργικής σκέψης.
Στόχος είναι η επιμόρφωση συντελεστών του εκπαιδευτικού έργου σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, ώστε να τους καταστήσουν ικανούς στο να διαχειριστούν το πολυπολιτισμικό φαινόμενο στο πλαίσιο ενός αποδεκτού δεοντολογικού φάσματος, μέσα από το οποίο θα προκύπτουν πραξιακές διαστάσεις, αξιοποιώντας σ’ αυτό τον ορίζοντα τα ψηφιακά μέσα.
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Με την επιτυχή παρακολούθηση του προγράμματος, επιδιώκεται ο κάθε επιμορφούμενος:
✓ Να είναι σε θέση να διαχειρίζεται τη διαφορετικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
✓ Να διακρίνει την ενταξιακή/αφομοιωτική από την συμπεριληπτική προσέγγιση και να κατανοεί την αναγκαιότητά της.
✓ Να γνωρίζει τα μοντέλα διαχείρισης της ετερότητας, τα χαρακτηριστικά τους και να τα διακρίνει μεταξύ τους.
✓ Με τη δράση του να συμβάλλει στην απαιτούμενη αναδιάρθρωση του πολιτισμικού και πολιτικού συγκείμενου της εκπαίδευσης.
✓ Να δημιουργεί τις κατάλληλες μαθησιακές συνθήκες που καλλιεργούν την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες λήψης αποφάσεων.
✓ Να συμβάλλει στη δημιουργία συμπεριληπτικής σχολικής κουλτούρας.
✓ Να είναι σε θέση να ευαισθητοποιήσει την κοινότητα του σχολείου απέναντι στην ετερότητα, την αποδοχή και το σεβασμό του διαφορετικού.
✓ Να διακρίνει τα διαφορετικά μαθησιακά στυλ που χαρακτηρίζουν τις πολιτισμικά διαφορετικές ομάδες.
✓ Να διαμορφώνει το περιεχόμενο της μάθησης με τρόπο που να αντικατοπτρίζει την πολιτισμική πολυμορφία.
✓ Να αναπτύσσει και να εφαρμόζει κατάλληλες παιδαγωγικές πρακτικές παιδοκεντρικού χαρακτήρα.
✓ Να συνθέτει και να υλοποιεί δημιουργικές πρακτικές μάθησης.
✓ Να είναι δεκτικός σε μεταρρυθμιστικές και εναλλακτικές μεθόδους.
✓ Να σχεδιάζει εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα με νόημα και σκοπό.
✓ Να εξασφαλίζει την ισότητα όσον αφορά το αποτέλεσμα και τη σχολική επιτυχία.
✓ Να ενεργοποιεί και να υποστηρίζει τη μέθοδο της κοινωνικής δράσης.
✓ Να καλλιεργήσει την ικανότητα ανάπτυξης δημιουργικής σκέψης κατά τον διδακτικό σχεδιασμό μέσα από εναλλακτικές προσεγγίσεις.
✓ Να γνωρίζει τη χρήση εργαλείων ψηφιακών μέσων καθώς και τρόπους αξιοποίησής τους για την επίτευξη των παραπάνω στόχων.
Εκπαιδευτικές μέθοδοι:
Εφαρμόζεται ένα υβριδικό μοντέλο αφενός σύγχρονης και αφετέρου ασύγχρονης, εξ αποστάσεως εκπαίδευσηςμε σεμινάρια, τηλεδιάσκεψη, ασύγχρονη, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, παρουσιάσεις, Webinars, βιντεοσκοπημένες διαλέξεις, εκπαιδευτικά video, σχετικά άρθρα για μελέτη, προτεινόμενη βιβλιογραφία για μελέτη, μελέτη εκπαιδευτικών sites, εκπόνηση εργασιών, κατάρτιση σχεδίων διδασκαλίας, σεναρίων και projects.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 28 Ιουνίου 2019
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα