Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ (ΘΕΩΡΙΑ)

(MIDW123) -  ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΑΝΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα είναι μεικτό και έχει Κωδικό Μ1010. Αποτελείται από το:

1. θεωρητικό μέρος (3 ώρες/ εβδομάδα) και

2. το εργαστηριακό μέρος (5 ώρες/εβδομάδα).

Αποτελεί τη βάση των γνώσεων για να μπορεί μία/ένας φοιτήτρια/φοιτητής  να προχωρήσει σε κλινική άσκηση (Β΄ εξάμηνο σπουδών) που πραγματοποιείται σε πραγματικές συνθήκες στους χώρους των Μαιευτηρίων/Κλινικών. 

Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με το μάθημα θα βρείτε  εδώ

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

  • Διδάσκοντες

    Δρ Χριστίνα Νάνου

    Επίκουρη Καθηγήτρια

    Περιεχόμενο μαθήματος

    1. Ιστορία της Νοσηλευτικής.Συστήματα νοσηλευτικής φροντίδας- σκοποί-στάδια.Ορισμός υγείας -ασθένειας -νόσου.

    2. Έννοια Πρωτοβάθμιας -Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας περίθαλψης.Κέντρο Υγείας - Νοσοκομείο.Οργάνωση -Διοίκηση -Λειτουργία Νοσηλευτικών μονάδων.Διεπιστημονική συνεργασία η/ο Μαία/Μαιευτής ως μέλος επιστημονικής ομάδας.

    3. Εισαγωγή ασθενούς στο Νοσοκομείο.

    4. Τεχνική λήψης ιστορικού -Μεθοδολογία κλινικής εξέτασης.

    5. Νοσηλευτική φροντίδα με βάση τη νοσηλευτική διεργασία –(Εκτίμηση, Νοσηλευτική διάγνωση, Σχεδιασμός και Νοσηλευτική φροντίδα, Αξιολόγηση).

    6. Ψυχοσωματική προσέγγιση του ασθενή. Τέχνη της Επικοινωνίας. Προσέγγιση ασθενών με ψυχοκοινωνικά προβλήματα.

    7. Βασικές αρχές λήψης και αξιολόγησης των ζωτικών σημείων (καταγραφή σε διαγράμματα -ειδικά σήματα).

    8. Αρχές χορήγησης φαρμάκων -τρόποι χορήγησης (peros, IM, IV κ.α.)

    9. Αιμοληψία –εργαστηριακές εξετάσεις.

    10α.Ομάδες αίματος -Παράγοντας Rh.-Παράγοντες πήξης.

    10β. Αρχές μετάγγισης αίματος και παραγώγων.

    1. Τραύμα, φροντίδα τραύματος.
    2. Τοποθέτηση ρινογαστρικού καθετήρα. Eτοιμασία υλικών και ασθενούς για ειδικές εξετάσεις (πχ. παρακέντηση, ΗΚΓ κ.α)
    3. Βασικές αρχές και μέθοδοι χορήγησης οξυγόνου Ο
    4. Ατομική υγιεινή ασθενούς -Φροντίδα ασθενούς περιπατητικού-κλινήρους. Θέσεις μεταφοράς και έγερση αρρώστου. Περιποίηση απλής
    5. α. Βασικές αρχές νοσοκομειακών λοιμώξεων
      • Βασικές αρχές για απολύμανση -αποστείρωση –ασηψία.
      • Πλύσιμο χεριών, τοποθέτηση γαντιών κ.α..
      • Ετοιμασία υλικού για αποστείρωση -απολύμανση.

      15β.Επαγγελματικοί κίνδυνοι

      • Μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης επαγγελματικών ατυχημάτων.
      • Προστασία-ασφάλεια ασθενούς-ευθύνη Μαίας. (πχ .διαφυγόντα αέρια, κακή

      λειτουργία μηχανημάτων, κακώσεις του ασθενούς από λανθασμένους χειρισμούς, αμέλεια, πιέσεις, πτώση, κλπ).

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Πρόσωπο με πρόσωπο εκπαίδευση :

    - διαλέξεις και συνεργατική μάθηση ή/& καταιγισμό ιδεών ή/& TPS (Think-Pair-Share)

    - Χρήση power point presentations και

    - video προσομοίωσης. 

    Επιπλέον υποστήριξη μαθησιακής διδασκαλίας μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Η αξιολόγηση των φοιτητριών/τών γίνεται με γραπτή εξέταση (ΓΕ) ή/ και προφορική εξέταση (ΠΕ) στην ελληνική γλώσσα, στο τέλος του εξαμήνου με:

    • ερωτήσεις ανάπτυξης ή/&
    • ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή/&
    • ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή/&
    • επίλυση προβλημάτων

    Βάση επιτυχίας της γραπτής εξέτασης (ΓΕ) ή της προφορικής εξέταση (ΠΕ) είναι το πέντε(5).

    Ο βαθμός του μαθήματος (ΒΜ) εξάγεται με τον κανόνα:

    Βαθμός (ΓΕ) ή βαθμός (ΠΕ) + Βαθμός (ΕΕ)=ΒΜ/2

    Οι βαθμοί (ΓΕ) ή (ΠΕ) και (ΕΕ) συμψηφίζονται, όταν η/ο φοιτήτρια/φοιτητής έχει εξασφαλίσει τη βάση τόσο για τη θεωρητική εξέταση, όσο και για την εργαστηριακή εξέταση του μαθήματος, δηλαδή πρέπει να έχει στο κάθε ένα από τα δύο μέρη του μαθήματος τουλάχιστον πέντε (5) για να γίνει συμψηφισμός.

    Βιβλιογραφία

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    1. Carol Taylor, Carol Lilliw, Priscilla Lemone, Επιμέλεια Ελισάβετ Πατηράκη –Κουρμπάνη, Χρυσούλα Β. Λεμονίδου (2006). Θεμελιώδεις Αρχές της Νοσηλευτικής -Η Επιστήμη και ηΤέχνη της Νοσηλευτικής Φροντίδας, εκδ. ΠΧ. Πασχαλίδης.
    2. Ιορδάνου Μ. (2011) Βασικές Νοσηλευτικές Δεξιότητες και Παρεμβάσεις.
    3. , Επιμέλεια Χρυσούλα Β.Λεμονίδου (2012). Κλινικές ΝοσηλευτικέςΔεξιότητες & Νοσηλευτική Διεργασία, εκδόσεις Broken Hills.
    4. MaggieC (2003). Βασικές Νοσηλευτικές Διαδικασίες, εκδ. Παρισιάνος.
    5. Παπαγεωργίου Δ., Κελέση- Σταυροπούλου Μ., Φασόη-Μπάρκα Γ. (2013). Βασική Νοσηλευτική, εκδόσεις Κωνσταντάρας.
    6. Perry A, Potter P, Επιμέλεια ΣαράφηςΠ. (2012). Βασική Νοσηλευτική &Κλινικές Δεξιότητες, εκδόσεις Broken
    7. Σμυρνάκης Ε. και συν. (2017) Βασικές κλινικές δεξιότητες. 2η έκδοση, University Srudio
    8. DeWit (2012). Βασικές Αρχές και Δεξιότητες της Νοσηλευτικής Φροντίδας,Eκδ. Λαγός.

    ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    1. DeWit (2018). Βασικές Αρχές και Δεξιότητες της ΝοσηλευτικήςΦροντίδας, 5η Eκδ. Λαγός.
    2. Burns N, Susan Grove (2008). The Practise of Nursing Research Appraisal, Synthesis, and Generation of Saunders, Sixth Edition
    3. Ballweg et al (2006) Physician Assistant: A Guide to Clinical Practice. 6thedition. Elsevier.
    4. Fraser, D.M. and Cooper, M.A. (eds.) (2003) Myles' Textbook for Midwives.14th ed. Edinburgh: Churchill
    5. Jean Smith-Temple, oyxe Young Johnson (2009) Nurses’ guide to clinicalprocedures .
    6. Mohammadreza (2016) Empathy in Health Professions Education andPatient Care. Springer.
    7. Perry A, Patricia Potter (2010). Clinical Nursing Skills and Techniques -Text and Mosby's Nursing Video Skills -Student Version DVD 3.0 Mosby.
    8. Potter P, Anne Perry, Patricia Stockert, Amy Hall (2010). Basic Nursing - Text and Mosby's Nursing Video Skills - Student Version DVD 3.0
    9. Potter , Griffin Perry A., et al. (2016) Fundamentals of nursing. 9th edition.
    10. Susan Alexander and Karen Frith (2014) Applied Clinical Informatics for