Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση: Σχέδια Εργασίας|Project και Υλοποίηση Προγραμμάτων Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας

(ΜΥ.2.3) -  ΕΡΜΙΟΝΗ Σ. ΔΕΛΗ

Περιγραφή Μαθήματος

Το θέμα του Καθολικού Σχεδιασμού και της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας αποτελεί σήμερα ένα από τα πιο κρίσιμα θέματα στην εκπαίδευση ως μια σύγχρονη προσέγγιση της αποτελεσματικής διδασκαλίας και μάθησης σε τάξεις μικτής ικανότητας.

Ο Καθολικός Σχεδιασμός στον εκπαιδευτικό χώρο συμβάλλει στην απαλοιφή των εμπόδιων ως προς το αναλυτικό πρόγραμμα, το εκπαιδευτικό υλικό, τις διδακτικές μεθόδους, την εκπαιδευτική τεχνολογία και την ενίσχυση των ευκαιριών για διδασκαλία και μάθηση, ανεξάρτητα από τα πολιτισμικά, κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά και το φύλο των μαθητών/μαθητριών.

Με βάση τις προδιαγραφές του καθολικού σχεδίου μάθησης καταστρώνεται το «διαφοροποιημένο πρόγραμμα μάθησης». Η διδασκαλία διαφοροποιείται με βάση τα ατομικά χαρακτηριστικά των μαθητών στην τάξη, ως προς την ετοιμότητά τους για μάθηση, τα ενδιαφέροντά τους και το στιλ μάθησής τους και προσαρμόζεται ως προς το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών, τις μεθόδους και στρατηγικές διδασκαλίας και το προϊόν, δηλαδή το αποτέλεσμα της διδασκαλίας που παράγεται και το οποίο αξιολογείται μέσω της επίδοσης του μαθητή.

Σκοπός του συγκεκριμένου μαθήματος στο νέο πρόγραμμα του ΔΠΜΣ είναι οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες, μέσα από θεωρητικές παρουσιάσεις|διαλέξεις και πρακτικές εφαρμογές|εργαστήρια, να καταστούν ικανοί/ικανές να σχεδιάζουν και να υλοποιούν επιτυχημένα καινοτόμα προγράμματα, με συλλογικές διαδικασίες μάθησης για άτομα ως βιογραφίες κι όχι ως κόπιες της ίδιας εικόνας.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021