Παρουσίαση/Προβολή

Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας και Στατιστική (ΜΥ.2.1)
(MSCEDTB105) - ΕΥΣΤΑΘΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Σκοπόςτου μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τις βασικές έννοιες της στατιστικής επιστήμης, της θεωρίας των πιθανοτήτων και την εφαρμογή τους στην έρευνα στην παιδαγωγική επιστήμη. Στόχος του μαθήματος είναι να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς να αφομοιώσουν τη διδασκόμενη ύλη και να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους τόσο στον επαγγελματικό τους χώρο όσο και σε ευρύτερες εφαρμογές της Στατιστικής, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη κάλυψη ερευνητικών αναγκών στην παιδαγωγική επιστήμη και στην αγωγή και φροντίδα παιδιών πρώιμης παιδικής ηλικίας.
- Ο ρόλος της στατιστικής στην παιδαγωγική επιστήμη – Βασικές έννοιες - Επιλογή στατιστικής ανάλυσης - Στοιχεία σχεδιασμού ιατρικής έρευνας.
- Πληθυσμός και δείγμα - Δειγματοληπτικές μέθοδοι και δειγματοληπτικό σφάλμα - Είδη μεταβλητών.
- Συλλογή και παρουσίαση του στατιστικού υλικού (πίνακες, παραστάσεις).
- Μέτρα θέσης και διασποράς.
- Πειράματα τύχης - Δειγματικοί χώροι και ενδεχόμενα - Η έννοια της πιθανότητας.
- Ενδεχόμενα, τυχαίες μεταβλητές, (τ.μ.), κατανομές τ.μ. και παράμετροι αυτών.
- Οι κυριότερες διακριτές μονοδιάστατες κατανομές.
- Οι κυριότερες συνεχείς μονοδιάστατες κατανομές.
- Διαστήματα εμπιστοσύνης, Εφαρμογές.
- Έλεγχοι υποθέσεων, Εφαρμογές.
- Μη παραμετρική στατιστική (Χ2 – Έλεγχος προσαρμογής, Χ2 – Έλεγχος ανεξαρτησίας Χ2 – Έλεγχος ομογένειας- Εφαρμογές).
- Εξάρτηση- Συσχέτιση- Απλή γραμμική παλινδρόμηση.
- Εισαγωγή στην ανάλυση διακύμανσης.
Λέξεις Κλειδιά: Περιγραφικά μέτρα, Ποσοτικά –Ποιοτικά Δεδομένα, Δείγμα, Κατανομές, Παραμετρικές – μη Παραμετρικές Δοκιμασίες, Έλεγχοι Υποθέσεων, Διαστήματα Εμπιστοσύνης.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα