Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ενσωμάτωση της Τεχνολογίας στην Εκπαιδευτική Πράξη

(ΜΕΥ.2.2.1) -  Μαρία Μουντρίδου, Κλήμης Νταλιάνης, Γιάννης Κουμπούρος, Μαρία Νταλιάνη

Περιγραφή Μαθήματος

Ακαδημαϊκό έτος 2024-25
Συντονίστρια: Μαρία Μουντρίδου

Ενότητες/Διαλέξεις

  1. (Α) Ψηφιακές τεχνολογίες και η αξιοποίησή τους στη διδασκαλία και τη μάθηση
    (Β) Χρήση και σχεδίαση μαθησιακών δραστηριοτήτων και εκπαιδευτικών σεναρίων 

    [Μ. Μουντρίδου]

  2. Αναδυόμενες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
    [Κ. Νταλιάνης]

  3. Αξιοποίηση εργαλείων Web 2.0 και Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία και τη μάθηση
    [Μ. Μουντρίδου]

  4. Εκπαιδευτικός σχεδιασμός on line μαθημάτων
    [Ι. Κουμπούρος]

  5. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:
    (Α) Εργαλεία αξιολόγησης
    (Β) Εργαλεία εννοιολογικής και νοητικής χαρτογράφησης

    [Μ. Μουντρίδου - Κ. Νταλιάνης - Ι. Κουμπούρος - Μ. Νταλιάνη]

  6. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:
    (Α) Εργαλεία/εφαρμογές Web 2.0 στην εκπαίδευση
    (Β) Εργαλεία Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου 

    [Μ. Μουντρίδου - Κ. Νταλιάνης - Ι. Κουμπούρος - Μ. Νταλιάνη]

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 24 Μαρτίου 2023

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Το μάθημα ασχολείται με την αξιοποίηση, ή αλλιώς ενσωμάτωση, της τεχνολογίας στη διδασκαλία και τη μάθηση, δηλαδή με τη διαδικασία καθορισμού εκείνων των ψηφιακών εργαλείων και των μεθόδων εφαρμογής τους, που αποτελούν τον πλέον κατάλληλο τρόπο αντιμετώπισης συγκεκριμένων εκπαιδευτικών αναγκών και προβλημάτων. Το μάθημα επιχειρεί μία επισκόπηση των διαθέσιμων τεχνολογιών και εξετάζει τους ρόλους που αυτές μπορεί να διαδραματίσουν ως γνωστικά εργαλεία, μέσα υποστήριξης επικοινωνίας και συνεργασίας, μέσα διανομής και διαμοιρασμού εκπαιδευτικών πόρων, και ως συστήματα υποστήριξης της διδασκαλίας.

    Μαθησιακοί στόχοι

    Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση:

    • Να διατυπώνουν επιχειρήματα που συνηγορούν υπέρ της χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση
    • Να προσδιορίζουν τις γενικές κατηγορίες των τεχνολογικών πόρων (υλικού και λογισμικού) που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση
    • Να αναζητούν και να εντοπίζουν ψηφιακούς εκπαιδευτικούς πόρους και μαθησιακά αντικείμενα στο Διαδίκτυο
    • Να αναπτύσσουν μαθησιακές δραστηριότητες που αξιοποιούν: (α) σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία (εκπαιδευτικό λογισμικό, εργαλεία λογισμικού γενικής και ειδικής χρήσης, εργαλεία πολυμέσων/υπερμέσων), και (β) υπηρεσίες, εργαλεία και εφαρμογές του Διαδικτύου και του Παγκόσμιου Ιστού
    • Να σχεδιάζουν μια διδακτική παρέμβαση στο γνωστικό τους αντικείμενο, με τη μορφή ενός ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού σεναρίου