Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΕΥΣΤΑΘΕΙΑ ΠΛΟΙΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΒΛΑΒΗ

(NAOME1346) -  ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΙΓΚΑΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Η κατάκλυση τμήματος των εσωτερικών χώρων ενός πλοίου λόγω βλάβης έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην ευστάθειά του. Για το λόγο αυτό η επιτυχημένη σχεδίαση ενός πλοίου πρέπει, εκτός της ευστάθειας σε άθικτη κατάσταση, να εξασφαλίζει  επαρκή προστασία σε περίπτωση βλάβης ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος βύθισης η/και ανατροπής του.

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2020

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Η κατάκλυση τμήματος των εσωτερικών χώρων ενός πλοίου λόγω βλάβης έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην ευστάθειά του. Για το λόγο αυτό η επιτυχημένη σχεδίαση ενός πλοίου πρέπει, εκτός της ευστάθειας σε άθικτη κατάσταση, να εξασφαλίζει  επαρκή προστασία σε περίπτωση βλάβης ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος βύθισης η/και ανατροπής του.

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:

    • Υπολογίζουν την τελική ίσαλο ισορροπίας του πλοίου έπειτα από την κατάκλυση ενός ή περισσοτέρων διαμερισμάτων του.
    • Κατανοούν σε βάθος τις μεθόδους πρόσθετης μάζας και χαμένης άντωσης για τον υπολογισμό των υδροστατικών στοιχείων του πλοίου μετά από κατάκλυση.
    • Υπολογίζουν τις καμπύλες κατακλυσίμων μηκών του πλοίου, που καθορίζουν τη στεγανή του υποδιαίρεση, ώστε να ικανοποιούνται κάποιες ελάχιστες απαιτήσεις πλευστότητας.
    • Κατανοούν και να υπολογίζουν την επίδραση της θέσης των διαμήκων και εγκάρσιων φραχτών, καθώς και την επίδραση των ελεύθερων επιφανειών ενός κατακλυσμένου διαμερίσματος.
    • Υπολογίζουν την εναπομένουσα ευστάθεια του πλοίου μετά τη βλάβη και ελέγχουν τη συμμόρφωσή του με τους ισχύοντες κανονισμούς ασφαλείας, τόσο τους προσδιοριστικούς (deterministic) όσο και τους πιθανοθεωρητικούς (probabilistic).
    • Να εμβαθύνουν στο θεωρητικό υπόβαθρο των πιθανοθεωρητικών (probabilistic) κανονισμών της SOLAS για την κατάκλυσης ενός πλοίου.

    Περιεχόμενο μαθήματος

    - Στεγανή υποδιαίρεση και ευστάθεια μετά από βλάβη.

    - Διαχωρητότητα, Διαπερατότητα.

    - Κατακλύσιμο μήκος. Υπολογισμός κατακλύσιμων μηκών.

    - Ευστάθεια μετά από βλάβη.

    - Μέθοδος χαμένης άντωσης και μέθοδος προσθέτου βάρους.

    - Βασικές αρχές κανονισμών στεγανής υποδιαίρεσης και ευστάθειας πλοίων μετά από βλάβη.

    - Διεθνείς Συμβάσεις SOLAS και διεθνείς κανονισμοί.

    - Απαιτούμενος δείκτης υποδιαίρεσης και επιτευχθείς δείκτης υποδιαίρεσης.

    - Προσδιοριστική και Πιθανοθεωρητική προσέγγιση.

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%).

    ΙΙ. Γραπτή εργασία (30%).

    Βιβλιογραφία