Παρουσίαση/Προβολή

ΕΥΣΤΑΘΕΙΑ ΠΛΟΙΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΒΛΑΒΗ
(NAOME1346) - ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΙΓΚΑΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Η κατάκλυση τμήματος των εσωτερικών χώρων ενός πλοίου λόγω βλάβης έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην ευστάθειά του. Για το λόγο αυτό η επιτυχημένη σχεδίαση ενός πλοίου πρέπει, εκτός της ευστάθειας σε άθικτη κατάσταση, να εξασφαλίζει επαρκή προστασία σε περίπτωση βλάβης ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος βύθισης η/και ανατροπής του.
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2020
-
Μαθησιακοί στόχοι
Η κατάκλυση τμήματος των εσωτερικών χώρων ενός πλοίου λόγω βλάβης έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην ευστάθειά του. Για το λόγο αυτό η επιτυχημένη σχεδίαση ενός πλοίου πρέπει, εκτός της ευστάθειας σε άθικτη κατάσταση, να εξασφαλίζει επαρκή προστασία σε περίπτωση βλάβης ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος βύθισης η/και ανατροπής του.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- Υπολογίζουν την τελική ίσαλο ισορροπίας του πλοίου έπειτα από την κατάκλυση ενός ή περισσοτέρων διαμερισμάτων του.
- Κατανοούν σε βάθος τις μεθόδους πρόσθετης μάζας και χαμένης άντωσης για τον υπολογισμό των υδροστατικών στοιχείων του πλοίου μετά από κατάκλυση.
- Υπολογίζουν τις καμπύλες κατακλυσίμων μηκών του πλοίου, που καθορίζουν τη στεγανή του υποδιαίρεση, ώστε να ικανοποιούνται κάποιες ελάχιστες απαιτήσεις πλευστότητας.
- Κατανοούν και να υπολογίζουν την επίδραση της θέσης των διαμήκων και εγκάρσιων φραχτών, καθώς και την επίδραση των ελεύθερων επιφανειών ενός κατακλυσμένου διαμερίσματος.
- Υπολογίζουν την εναπομένουσα ευστάθεια του πλοίου μετά τη βλάβη και ελέγχουν τη συμμόρφωσή του με τους ισχύοντες κανονισμούς ασφαλείας, τόσο τους προσδιοριστικούς (deterministic) όσο και τους πιθανοθεωρητικούς (probabilistic).
- Να εμβαθύνουν στο θεωρητικό υπόβαθρο των πιθανοθεωρητικών (probabilistic) κανονισμών της SOLAS για την κατάκλυσης ενός πλοίου.
Περιεχόμενο μαθήματος
- Στεγανή υποδιαίρεση και ευστάθεια μετά από βλάβη.
- Διαχωρητότητα, Διαπερατότητα.
- Κατακλύσιμο μήκος. Υπολογισμός κατακλύσιμων μηκών.
- Ευστάθεια μετά από βλάβη.
- Μέθοδος χαμένης άντωσης και μέθοδος προσθέτου βάρους.
- Βασικές αρχές κανονισμών στεγανής υποδιαίρεσης και ευστάθειας πλοίων μετά από βλάβη.
- Διεθνείς Συμβάσεις SOLAS και διεθνείς κανονισμοί.
- Απαιτούμενος δείκτης υποδιαίρεσης και επιτευχθείς δείκτης υποδιαίρεσης.
- Προσδιοριστική και Πιθανοθεωρητική προσέγγιση.
Μέθοδοι αξιολόγησης
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%).
ΙΙ. Γραπτή εργασία (30%).
Βιβλιογραφία
- Τζαμπίρας Γ. (2015), Υδροστατική και ευστάθεια πλοίου, [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα, Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών.
- Σπύρου, Κ. (2015), Δυναμική ευστάθεια πλοίου. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα, Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών.
- Baxter, B. (1967), Naval Examples and Theory, London: Charles Griffin & Co.
- Biran, A. (2003), Ship Hydrostatics and Stability, Oxford: Butterworth Heinemann
- Rawson, J. and Tupper, E.C. (2001), Basic Ship Theory, Vols. 1-2, Oxford: Butterworth Heinemann (original work published 1968).
- Barraas B. and Derrett D.R (2007): Ship Stability for Masters and Mates, Elsevier: Butterworth Heinemann, eBook ISBN: 9780080970943