Παρουσίαση/Προβολή

Π-1040 ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ Α' ΕΞΑΜΗΝΟΥ
(PHAA161) - Μ. ΒΟΥΝΑΤΣΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ Α' ΕΞΑΜΗΝΟΥ
|
ΕΞΑΜΗΝΟ |
Α |
|
|
|
|
|
|
|
α/α |
Κωδικός |
Μάθημα |
ΚΜ |
ΕΜ |
Θ |
Ε |
Σύν. |
ΦΕ |
ΠΜ |
4 |
Π-1040 |
ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ |
ΜΓΥ |
Υ |
2 |
2 |
4 |
150 |
5 |
Οι Διαδικτυακές συναντήσεις θα πραγματοποιούνται μέσω MS Teams στο ακόλουθο link:
Η εισαγωγή στο MSTEAMS γίνεται MONO με τα Ακαδημαϊκά στοιχεία και email των φοιτητών.
symmetry, balance, arrangement of parts, filling of space, as
though Nature herself does not do that ten thousand times better
in her own pretty way.”
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019
-
Περιεχόμενο μαθήματος_ΘΕΩΡΙΑ
- ΣΥΝΘΕΣΗ: Ορολογία, δομικά στοιχεία της σύνθεσης, βασικές αρχές σύνθεσης & οπτικής αντίληψης.
- ΠΛΑΙΣΙΩΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ & ΟΠΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ: Επιλογή και τοποθέτηση θέματος. Η δυναμική του κάδρου. Η σημασία της γωνίας θέασης της σύνθεσης.
- ΚΕΝΤΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ, ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ & ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ: Ανάδειξη πρωταγωνιστικής περιοχής -οπτικού κέντρου και διαχείριση των δυναμικών σημείων της.
- ΘΕΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΤΗΣ ΣΎΝΘΕΣΗΣ: H σχέση του αρνητικού χώρου και του θέματος στην εικαστική σύνθεση.
- ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ: Αξιοποίηση του πρώτου πλάνου ως μέσο εισαγωγής του θεατή στο θέμα.
- ΤΟΝΟΙ & ΧΡΩΜΑ: Διαβαθμίσεις από το φως στη σκιά, θερμά/ ψυχρά και συμπληρωματικά χρώματα.
- ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ: Κατανομή του οπτικού βάρους των εικαστικών στοιχείων.
- ΒΑΣΗ & ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΣΥΝΘΕΣΗ: Διαφορετικές προσεγγίσεις στήριξης και οριοθέτησης θέματος.
- ΘΕΜΑΤΙΚΉ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑ: Ολοκλήρωση της αφήγησης μέσω διαχείρισης των ορίων του θέματος.
- ΑΝΤΙΘΕΣΗ: Εικαστική αντιπαράθεση των στοιχείων της σύνθεσης.
- ΚΙΝΗΣΗ: Εικαστική κίνηση στη σύνθεση. Η κίνηση στα οπτικοακουστικά έργα. Σχέση χρόνου και ρυθμού.
- ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ: Διαχείριση των ετερόκλητων στοιχείων της σύνθεσης.
- ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ: Τρόποι οργάνωσης και διάταξης των οπτικών στοιχείων της σύνθεσης.
Περιεχόμενο μαθήματος-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος αποσκοπεί στη διερεύνηση των εικαστικών αρχών σύνθεσης που θέτονται στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος μέσα από την δημιουργία εικαστικών συνθέσεων που εστιάζουν στη δομή και στην οργάνωση των οπτικών στοιχείων. Στόχος είναι η δημιουργία ολοκληρωμένων εικόνων βασισμένων στη γνώση των αρχών της σύνθεσης και της οπτικής αντίληψης που μεταφέρουν το μήνυμα του/της δημιουργού.
Οι εργασίες του εργαστηρίου αναρτώνται στο πεδίο Εργασίες του eclass.
Κριτήρια επιλογής: Με την ολοκλήρωση των 13 ασκήσεων του εργαστηρίου σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε άσκησης ολοκληρώνεται η βαθμολογία του εργαστηρίου (άριστα 10). Κάθε άσκηση βαθμολογείται με άριστα (10) όταν πάρει το 0.8 του συνολικού βαθμού (0.8Χ13).
Μαθησιακοί στόχοι-Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα Σύνθεση Εικόνας επιχειρεί την εισαγωγή στην προβληματική, στην αναζήτηση και στη μελέτη των συνθετικών αξιών της εικόνας. Ο σκοπός του μαθήματος είναι να αναπτύξει την αισθητική αντίληψη, τη δημιουργικότητα και τις τεχνικές δεξιότητες των φοιτητών/τριών μέσα από την κατανόηση, την ερμηνεία, την εφαρμογή ή την υπέρβαση των κανόνων της σύνθεσης. Ταυτόχρονα επιχειρεί να τους/τις εξοικειώσει με έργα σημαντικών καλλιτεχνών που επηρέασαν τη σύγχρονη εικαστική δημιουργία παρουσιάζοντας διαφορετικά παραδείγματα από την Ιστορία της Τέχνης και την ιστορία των Οπτικοακουστικών Τεχνών.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- Αναγνωρίζουν τα δομικά στοιχεία που μορφοποιούν την εικαστική σύνθεση και τη σημασία τους.
- Αναλύουν και ερμηνεύουν τις βασικές αρχές σύνθεσης και οπτικής αντίληψης.
- Συσχετίζουν τη θεωρητική γνώση με παραδείγματα από την Ιστορία της Τέχνης και των Οπτικοακουστικών Τεχνών.
- Εφαρμόζουν τις συνθετικές αρχές μέσα από σχεδιαστικές πρακτικές.
- Αναπτύσσουν την ικανότητα κριτικής ανάλυσης και αξιολόγησης της δυναμικής μιας σύνθεσης.
- Χρησιμοποιούν τα δομικά στοιχεία της σύνθεσης ως εικαστικό εργαλείο για την ενίσχυση της έντασης και της αφήγησης.
- Διερευνούν τη σχέση μεταξύ στατικής και δυναμικής σύνθεσης σε εικαστικά έργα.
- Χειρίζονται τη δομή της σύνθεσης ώστε να κατευθύνουν την οπτική ανάγνωση του έργου.
- Αναπτύσσουν τη δική τους εικαστική ταυτότητα μέσω της εικαστικής έρευνας και του πειραματισμού.
- Χρησιμοποιούν (ή ενίοτε υπερβαίνουν) τις συνθετικές αρχές για την επίτευξη καινοτόμων εικαστικών λύσεων.
- Παρουσιάζουν και τεκμηριώνουν τις συνθετικές τους επιλογές με σαφήνεια και δομημένη επιχειρηματολογία.