Παρουσίαση/Προβολή

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
(PHAA191) - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΧΙΑΣ
Περιγραφή Μαθήματος
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Στο μάθημα επιχειρείται μια προσέγγιση στις βασικές αρχές διαχείρισης του ψηφιακού περιεχομένου (digital content) που δημιουργείται, αξιοποιώντας τεχνικές και πολιτικές διαχείρισης που προϋπήρχαν και ήταν αποτελεσματικές, ενώ παράλληλα ενσωματώνουμε τις νέες απαιτήσεις και τις νέες προκλήσεις του ψηφιακού περιβάλλοντος.
ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ: ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΤΜΗΜΑ: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ KAI ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Π-8040
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: Η
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 3
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 5
Διαλέξεις, παρουσιάσεις, εργαστήρια
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: ΝΑΙ (στην Αγγλική)
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL): https://eclass.uniwa.gr/courses/PHAA191/
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑ ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
1η Εβδομάδα |
Εισαγωγή και Θεωρητική προσέγγιση του μαθήματος |
2η Εβδομάδα |
Ψηφιακά τεκμήρια – Ψηφιακές Βιβλιοθήκες και αποθετήρια |
3η Εβδομάδα |
Αρχειοθέτησης σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο Dublin Core. |
4η Εβδομάδα |
Υβριδικές συλλογές και υβριδικές βιβλιοθήκες Διαχείριση ψηφιακού περιεχομένου |
5η Εβδομάδα |
Τεκμηρίωση και λέξεις κλειδιά |
6η Εβδομάδα |
Η ψηφιοποιήση φωτογραφιών και τεκμηρίωση |
7η Εβδομάδα |
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ |
8η Εβδομάδα |
Ανάλυση Σάρωσης |
9η Εβδομάδα |
PPI - DPI – LPI |
10η Εβδομάδα |
Ψηφιοποιήση φωτογραφιών πρακτικές |
11η Εβδομάδα |
Παρουσίαση εργασιών |
12η Εβδομάδα |
Συμπληρωματικό μάθημα |
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 14 Μαρτίου 2020
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Το ψηφιακό φωτογραφικό αρχείο - κύκλος ζωής, πραγματικές και εννοιολογικές δομές
Συστήματα οργάνωσης - επιτόπια, σύννεφου, ανοικτού κώδικα, Ψηφιακές βιβλιοθήκες και εργαλεία–εμπορικές εφαρμογές λογισμικού
Δυναμική ευρετηρίαση και ταξινόμηση, Ροή εργασίας και καλές πρακτικές
Αποθηκευτικά περιβάλλοντα και αποθετήρια
Τεκμηρίωση ψηφιακών πόρων
Μεταδεδομένα: Γλώσσες, περιγραφικά σχήματα και τυποποίηση μεταδεδομένων
Σχήματα ονοματολογίας και καλές πρακτικές
Ψηφιακοί μορφότυποι και ροή εργασίας
Διατήρηση ψηφιακών φωτογραφικών πόρων και πολιτικές μετανάστευσης
Πνευματικά δικαιώματα - διαχείριση, διασφάλιση και επαγγελματικές πρακτικές
Μαθησιακοί στόχοι
Το μάθημα εστιάζει στις έννοιες, στις τεχνολογίες, στις ροές εργασίας και στις βέλτιστες πρακτικές που άπτονται της οργάνωσης, αρχειοθέτησης και διατήρησης ψηφιακού φωτογραφικού περιεχομένου κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες θα αποκτήσουν:
- προχωρημένες γνώσεις που αφορούν στην εφαρμογή πολιτικών επιμέλειας και οργάνωσης ψηφιακών φωτογραφικών αρχείων, στα σχετιζόμενα περιβάλλοντα εργασίας, στις ροές εργασίας για δημιουργία και διατήρηση φωτογραφικού περιεχομένου και στην αναζήτηση βέλτιστων στρατηγικών για διακριτές χρήσεις περιεχομένου.
- προχωρημένες δεξιότητες οργάνωσης φωτογραφικών αρχείων για διαφορετικές ροές εργασίας.
- ικανότητες ανάληψης ευθύνης σχεδιασμού οργάνωσης και διαχείρισης ψηφιακών φωτογραφικών πόρων.
Ομάδα στόχος
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Αντίληψη προστιθέμενων αξιών στο φωτογραφικό έργο
Βιβλιογραφία
- Zorich D., Fink E.. IntroductiontoManagingDigitalAssets: Options for Cultural and Educational Organizations, LosAngeles: GettyPublications.
- Jacobsen J., Schlenker T., Edwards L. 2013. Implementing a DigitalAsssetmanagement System. Burlington MA: FocalPress.
- Krogh P., 2009. The DamBook, DigitalAssetMamagement for Photographers. Sebastopol: O’ReillyMedia
- Murtha B. 2016. IntroductiontoMetadata, LosAngeles: GettyPublications.
- Σημειώσεις μαθήματος
Μέθοδοι διδασκαλίας
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: Δια ζώσης και ασύγχρονη υποστήριξη μέσω ιδρυματικής πλατφόρμας (e Class)
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ: Χρήση ΤΠΕ σε όλα τα στάδια της μαθησιακής διαδικασίας (διδασκαλία, εργαστήριο, διοικητική διαχείριση, αξιολόγηση και ασύγχρονη επικοινωνία με τους φοιτητές).
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου:
Διαλέξεις, παρουσιάσεις: 20
Μη καθοδηγούμενη μελέτη: 60
Εκπόνηση εργασίας (project): 70
Σύνολο Μαθήματος: 150
Μέθοδοι αξιολόγησης
- Εργαστηριακές ασκήσεις / Project (Διαμορφωτική, Συμπερασματική - 40%)
Γραπτές εξετάσεις. (Συμπερασματική, 60%): Αξιολόγηση επάρκειας βασικών θεωρητικών γνώσεων κλειστού τύπου (πολλαπλή επιλογή, αντιστοίχιση, σωστό-λάθος) και ανοικτού τύπου (σύντομη ανάπτυξη). - Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι διαθέσιμα στον οδηγό του μαθήματος μέσω της πλατφόρμας e Class
Περισσότερα
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑ ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1η Εβδομάδα
Εισαγωγή και Θεωρητική προσέγγιση του μαθήματος
2η Εβδομάδα
Ψηφιακά τεκμήρια – Ψηφιακές Βιβλιοθήκες και αποθετήρια
3η Εβδομάδα
Αρχειοθέτησης σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο Dublin Core.
4η Εβδομάδα
Υβριδικές συλλογές και υβριδικές βιβλιοθήκες Διαχείριση ψηφιακού περιεχομένου
5η Εβδομάδα
Τεκμηρίωση και λέξεις κλειδιά
6η Εβδομάδα
Η ψηφιοποιήση φωτογραφιών και τεκμηρίωση
7η Εβδομάδα
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
8η Εβδομάδα
Ανάλυση Σάρωσης
9η Εβδομάδα
PPI - DPI – LPI
10η Εβδομάδα
Ψηφιοποιήση φωτογραφιών πρακτικές
11η Εβδομάδα
Παρουσίαση εργασιών
12η Εβδομάδα
Συμπληρωματικό μάθημα
Διδάσκοντες
Γεώργιος Μαχιάς , Λέκτορας