Παρουσίαση/Προβολή

Π-7070-ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ-ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ-NEW MEDIA ART Ζ ΕΞΑΜΗΝΟ
(PHAA353) - ΜΥΡΣΙΝΗ ΒΟΥΝΑΤΣΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Π-7070
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ-ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ-NEW MEDIA ART Ζ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΕΞΑΜΗΝΟ Z |
|||||||||
α/α |
Κωδικός |
Μάθημα |
ΚΜ |
ΕΜ |
Θ |
Ε |
Σύν. |
ΦΕ |
ΠΜ |
8 |
Π-7070 |
Πειραματικό-Εικαστικό Βίντεο /New Media Art |
ΜΕ |
E |
2 |
3 |
5 |
180 |
5 |
Το μάθημα Εικαστικό - Πειραματικό Βίντεο - New Media Art εξερευνά τη θεωρία και την πρακτική της Βιντεοτέχνης και της τέχνης των Νέων Μέσων νέων μέσων, εστιάζοντας στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία, στις VR/AR/MR, AI και ειδικών εφέ. Στόχος είναι η ανάπτυξη κριτικής σκέψης και τεχνικών δεξιοτήτων για την παραγωγή και παρουσίαση εικαστικών έργων. Γνώση των κινημάτων και των οπτικοακουστικών έργων που εντάσσονται στη Video Art και τα Video Installations και την τέχνη των Νέων Μέσων .
The Visual - Experimental Video - New Media Art course explores the theory and practice of Video Art and New Media Art, focusing on contemporary artistic creation, VR/AR/MR, AI and special effects. The goal is to develop critical thinking and technical skills for the production and presentation of visual artworks. Knowledge of the movements and audiovisual works that are part of Video Art and Video Installations and New Media Art .
onedrive του Μαθήματος
MS TEAMS του μαθήματος ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ - ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ-NEW MEDIA ART | General | Microsoft Teams
Μέσα από το σύνολο των διαλέξεων το μάθημα στοχεύει στην απόκτηση γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως:
- Γνώση των κινημάτων και των οπτικοακουστικών έργων που εντάσσονται στο Βίντεο/Κινηματογράφο, το Εικαστικό Βίντεο/ Video Art, τα Video Installations και τη New Media Art.
- Συγκριτική μελέτη, κριτική ανάλυση και αξιολόγηση των ανωτέρω έργων, μέσα από την ιστορία, τις κοινωνικές και πολιτιστικές συνθήκες και την εξέλιξη των νέων τεχνολογιών, ανακαλύπτοντας συσχετισμούς ή διαφοροποιήσεις.
- Κατανόηση του ρόλου των νέων τεχνολογιών και του συγκερασμού τέχνης και τεχνολογίας ως δομικό στοιχείο των έργων αυτών.
- Ικανότητα αξιολόγησης της δομής, του περιεχομένου και του τρόπου παραγωγής συγκεκριμένων έργων.
- Εξοικείωση με τις εξειδικευμένες τεχνικές λήψης και επεξεργασίας της κινούμενης εικόνας μέσα από τις διαδικασίες compositing, σε συνδυασμό με τεχνικές δημιουργίας εικαστικών τρισδιάστατων έργων μεικτών τεχνικών.
- Ικανότητα οργάνωσης, πειραματισμού και δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου- αισθητικά, εννοιολογικά και τεχνικά- οπτικοακουστικού έργου που εντάσσεται στο πλαίσιο της New Media Art προωθώντας την καλλιτεχνική έρευνα.
Learning outcomes
- Knowledge, comparative study, critical analysis and evaluation of the characteristics and periodization of movements and significant art works through art history, and the development of new technologies, thus drawing parallels or making differentiations.
- Ability to recognize the innovative theoretical and methodological approaches and understand their role within broader socio-cultural perspectives in which contributed also the evolution of new technologies and digital media.
- Understanding of the role of the new technologies and the mix media art and technology as structural elements of such artworks.
- Familiarity with the basic techniques and technical parameters of shooting and processing the motion picture through the compositing procedures combining mixed media art works.
- To be able to organize, make experiments, and create an aesthetically and technically whole and meaningful audiovisual artwork that belongs to New Media Art, thus supporting research in art.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2021
-
Περιεχόμενο μαθήματος-ΘΕΩΡΙΑ
- Από το Πειραματικό Βίντεο στην Τέχνη των Νέων Μέσων: Κομβικοί σταθμοί και πρωτοπόροι καλλιτέχνες
- Βιντεοτέχνη (1960s-2000): Πρωτοπορία, Διάδραση, Ψηφιακή μετάβαση.
- Συνδυαστικές και διαδραστικές Μορφές Τέχνης: Βιντεο-Εγκαταστάσεις, Βιντεο-Γλυπτική, Χαρτογραφημένες Προβολές.
- Ψηφιακή τεχνολογία και οι επιδράσεις της στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.
- Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και η αναδιαμόρφωση της καλλιτεχνικής έκφρασης και πρακτικής
- Διαδραστικές μορφές ψηφιακής τέχνης
-Εικονική Πραγματικότητα (Virtual Reality - VR): Νέα Χωρική Αντίληψη στην Τέχνη
-Επαυξημένη Πραγματικότητα (Augmented Reality - AR): Ψηφιακές Επεκτάσεις του Φυσικού Κόσμου
-Μεικτή και Εκτεταμένη Πραγματικότητα (Mixed Reality - MR / Extended Reality - XR): Σύγκλιση και Καινοτομία
-Διαδραστικός κινηματογράφος
- Ψηφιακές εικόνες πολλών ροών βίντεο (Compositing) και ειδικά εφέ. Ορολογία και εφαρμογές.
Κριτήρια επιλογής: Με την ολοκλήρωση της θεωρητικής/οπτικοακουστικής εργασίας που είναι αναρτημένη στο πεδίο Εργασίες σύμφωνα με τις απαιτήσεις της, και τη συμμετοχή στις εξετάσεις με δοκιμασία πολλαπλής επιλογής και σύντομων απαντήσεων- ολοκληρώνεται η βαθμολογία του εργαστηρίου (άριστα 10).
Μαθησιακοί στόχοι-Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα Εικαστικό - Πειραματικό Βίντεο - New Media Art εξερευνά τη θεωρία και την πρακτική της Βιντεοτέχνης και της τέχνης των Νέων Μέσων νέων μέσων, εστιάζοντας στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία, στις VR/AR/MR, AI και ειδικών εφέ. Στόχος είναι η ανάπτυξη κριτικής σκέψης και τεχνικών δεξιοτήτων για την παραγωγή και παρουσίαση εικαστικών έργων. Γνώση των κινημάτων και των οπτικοακουστικών έργων που εντάσσονται στη Video Art και τα Video Installations και την τέχνη των Νέων Μέσων .
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- Αναγνωρίζουν και αναλύουν τα βασικά κινήματα και τα είδη οπτικοακουστικών έργων που εντάσσονται το εικαστικό βίντεο (Video Art), τις εγκαταστάσεις βίντεο (Video Installations) και τη New Media Art.
- Αναλύουν κριτικά τις συνδυαστικές και διαδραστικές μορφές τέχνης, καθώς και τον ρόλο τους στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία εξετάζοντας την ιστορική τους εξέλιξη, τις κοινωνικές και πολιτιστικές συνθήκες που τα επηρέασαν, καθώς και τον ρόλο των νέων τεχνολογιών στη διαμόρφωσή τους.
- Εξετάζουν τον ρόλο της τεχνολογίας στην τέχνη, διερευνώντας πώς η σύγχρονη τεχνολογία συνδιαμορφώνει τις νέες μορφές οπτικοακουστικής έκφρασης.
- Αξιολογούν τις δυνατότητες της Εικονικής (VR), Επαυξημένης (AR) και Μεικτής Πραγματικότητας (MR/XR) ως νέες καλλιτεχνικές πλατφόρμες που επεκτείνουν τη χωρική εμπειρία στην τέχνη και τη διάδραση με το κοινό.
- Εφαρμόζουν τεχνικές λήψης και ψηφιακής επεξεργασίας εικόνας, διαχειριζόμενοι πολλαπλές ροές βίντεο και ειδικά εφέ στον δισδιάστατο και τρισδιάστατο χώρο (compositing).
- Σχεδιάζουν, υλοποιούν και παρουσιάζουν εικαστικά βίντεο, βίντεο-εγκαταστάσεις και διαδραστικά έργα που άπτονται του πεδίου της Βιντεοτέχνης και των Νέων Μέσων, συνδυάζοντας διαφορετικά μέσα και τεχνικές.
Κριτήρια επιλογής: Με την ολοκλήρωση της άσκησης/σεων εντός του εργαστηρίου και της άσκησης που έχει αναρτηθεί στο πεδίο εργασίες -σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε άσκησης- ολοκληρώνεται η βαθμολογία του εργαστηρίου (άριστα 10). Κάθε άσκηση βαθμολογείται με άριστα (10) όταν πάρει το 5 βαθμούς (5Χ2=10).
The Visual - Experimental Video - New Media Art course explores the theory and practice of Video Art and New Media Art, focusing on contemporary artistic creation, VR/AR/MR, AI and special effects. The goal is to develop critical thinking and technical skills for the production and presentation of visual artworks. Knowledge of the movements and audiovisual works that are part of Video Art and Video Installations and New Media Art .
Upon completion of the course, students will be able to:
- Recognize and analyze the main movements and genres of audiovisual works that fall under the umbrella of Video Art, Video Installations and New Media Art.
- Critically analyze combinatorial and interactive art forms and their role in contemporary artistic creation by examining their historical development, the social and cultural conditions that have influenced them.
- They shall examine the role of technology in art, exploring how contemporary technology is shaping new forms of audiovisual expression.
- Evaluate the potential of Virtual (VR), Augmented (AR) and Mixed Reality (MR/XR) as new artistic platforms that extend spatial experience in art and interaction with audiences.
- They apply image capture and digital image processing techniques, managing multiple video streams and special effects in 2D and 3D space (compositing).
- Design, implement and present visual video, video installations and interactive projects related to the field of video art and new media, combining different media and techniques.
Selection criteria: Completion of the in-lab exercise(s) and the exercise posted in the assignment field - as per the requirements of the particular exercise - completes the lab grade (perfect 10). Each exercise is graded with an excellent (10) when it receives 5 points (5X2=10).