Παρουσίαση/Προβολή

Αισθητικές Θεωρίες για την Φωτογραφία (Ε)
(PHAA380) - ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΝΤΑΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος στοχεύει στην ανάπτυξη σκηνοθετικών στρατηγικών, ανάμεσά τους η χρήση αυτοσχέδιων φωτογραφικών μηχανών, πλαστικών μηχανών μιας χρήσης, pinhole, παλιάς τεχνολογίας κ.α. Επίσης οι παρεμβάσεις στον μηχανισμό φωτογράφισης, οι πειραματισμοί με διαφορετικούς φωτισμούς -όπως σημειακός- η χρήση διαφορετικού τύπου αρνητικών, χαρτιών, ή άλλων υλικών εκτύπωσης της εικόνας.
Ζητούμενο είναι η ανάπτυξη μιας φωτογραφικής ενότητας όπου εξετάζεται η φωτογραφική μηχανή ως συσκευή εικονοποίησης της ορατής πραγματικότητας με έμφαση στην δημιουργική πράξη. Το εργαστήριο ενθαρρύνει την δημιουργία εικόνων οι οποίες διακρίνονται από πειραματισμό με διάφορες οπτικές, υλικά ή μηχανές.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022
-
Μαθησιακοί στόχοι
- Παραγωγή εικόνων σχετικές με τις βασικότερες προσεγγίσεις που διαμόρφωσαν και συνεχίζουν να διαμορφώνουν εννοιολογικά και μορφολογικά το φωτογραφικό έργο: Άμεση καταγραφή, το Art document, η ουμανιστική φωτογραφία, ο Βιζουαλισμός, εικόνα του Δημιουργού, εικόνα του Παίχτη.
- Εξοικείωση με τεχνικές παρέμβασης στην εικόνα και την συσκευή. Κατανόηση των λόγων χρήσης της εκάστοτε μορφοποίησης.
- Ικανότητα σκέψης και δημιουργίας δομημένων εννοιών.
- Ικανότητα οργάνωσης και διεκπεραίωσης μιας ενότητας εικόνων για ένα θέμα με εννιαίο ύφος
- Ικανότητα κριτικής ανάλυσης του τρόπου εργασίας και των τελικών αποτελεσμάτων.
- Ώσμωση σε μια πλούσια, ποικίλη, κριτικά τοποθετημένη, πειραματική μελέτη της
παραγωγής φωτογραφικού έργου.
Βιβλιογραφία
- Bazin, A. (1967) ‘The Ontology of the Photographic Image’, in What is Cinema?, vol. 1, Berkeley, CA.
- Currie, G. (1991) ‘Photography, Painting and Perception’, Journal of Aesthetics and Art Criticism 49: 23–9.
- Scruton, R. (1981) ‘Photography and Representation’, Critical Inquiry 7: 577–603; repr. in The Aesthetic Understanding, New York: Methuen, 1983.
- Snyder, J. and Allen, N.W. (1976) ‘Photography, Vision and Representation’, Critical Inquiry 2: 143–69.
- Walton, K. (1984) ‘Transparent Pictures. On the Nature of Photographic Realism’, Critical Inquiry 11: 246–77.
- Dyer, G. (2007) The ongoing moment, Vintage
- Shore, S. (2013) The nature of Photographs, Phaidon.
- Παπαιώννου, Η. (2017) Περί φύσεως και αληθινότητας, Νεφέλη.
- Experimental photography: A handbook of techniques (2015). Thames & Hudson.