Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Αισθητικές Θεωρίες για την Φωτογραφία (Ε)

(PHAA380) -  ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΝΤΑΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος στοχεύει στην ανάπτυξη σκηνοθετικών στρατηγικών, ανάμεσά τους η χρήση αυτοσχέδιων φωτογραφικών μηχανών, πλαστικών μηχανών μιας χρήσης, pinhole, παλιάς  τεχνολογίας κ.α. Επίσης οι παρεμβάσεις  στον μηχανισμό φωτογράφισης, οι πειραματισμοί με διαφορετικούς  φωτισμούς -όπως σημειακός- η χρήση διαφορετικού τύπου αρνητικών, χαρτιών, ή άλλων υλικών  εκτύπωσης της εικόνας.
Ζητούμενο είναι η ανάπτυξη μιας φωτογραφικής ενότητας όπου εξετάζεται η φωτογραφική μηχανή ως συσκευή εικονοποίησης της ορατής πραγματικότητας με έμφαση στην δημιουργική πράξη. Το εργαστήριο ενθαρρύνει την δημιουργία εικόνων οι οποίες διακρίνονται από πειραματισμό με διάφορες οπτικές, υλικά ή μηχανές.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022

  • Μαθησιακοί στόχοι

    • Παραγωγή εικόνων σχετικές με τις βασικότερες προσεγγίσεις που διαμόρφωσαν και συνεχίζουν να διαμορφώνουν εννοιολογικά και μορφολογικά το φωτογραφικό έργο: Άμεση καταγραφή,  το Art document, η ουμανιστική φωτογραφία, ο Βιζουαλισμός, εικόνα του Δημιουργού, εικόνα του Παίχτη.
    • Εξοικείωση με τεχνικές παρέμβασης στην εικόνα και την συσκευή. Κατανόηση των λόγων χρήσης της εκάστοτε μορφοποίησης.
    • Ικανότητα σκέψης και δημιουργίας δομημένων εννοιών.
    •  Ικανότητα οργάνωσης και διεκπεραίωσης μιας ενότητας εικόνων για ένα θέμα με εννιαίο ύφος
    • Ικανότητα κριτικής ανάλυσης του τρόπου εργασίας και των τελικών αποτελεσμάτων.
    • Ώσμωση σε μια πλούσια, ποικίλη, κριτικά τοποθετημένη, πειραματική  μελέτη της
      παραγωγής φωτογραφικού έργου.

    Βιβλιογραφία

    • Bazin, A. (1967) ‘The Ontology of the Photographic Image’, in What is Cinema?, vol. 1, Berkeley, CA.
    • Currie, G. (1991) ‘Photography, Painting and Perception’, Journal of Aesthetics and Art Criticism 49: 23–9.
    • Scruton, R. (1981) ‘Photography and Representation’, Critical Inquiry 7: 577–603; repr. in The Aesthetic Understanding, New York: Methuen, 1983.
    • Snyder, J. and Allen, N.W. (1976) ‘Photography, Vision and Representation’, Critical Inquiry 2: 143–69.
    • Walton, K. (1984) ‘Transparent Pictures. On the Nature of Photographic Realism’, Critical Inquiry 11: 246–77.
    • Dyer, G. (2007) The ongoing moment, Vintage
    • Shore, S. (2013)  The nature of Photographs, Phaidon.
    • Παπαιώννου, Η. (2017) Περί φύσεως και αληθινότητας, Νεφέλη.
    • Experimental photography: A handbook of techniques (2015). Thames & Hudson.