Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εξελιγμένες Τεχνικές Ηχοληψίας

(PHAA499) -  ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΓΙΟΜΥΡΓΙΑΝΑΚΗΣ

Περιγραφή Μαθήματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 8080

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ - ECTS 5

 

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 

Η 

 

Ηχητικός Σχεδιασμός, Ψηφιακή Επεξεργασία Ήχου, Μουσική Πληροφορική, Ήχος και Μουσική για Εικόνα

This course aims to provide a contemporary view of sound production and related audio professions that recognizes the dramatic and ongoing changes in the recording and media industry and research in recent years. Students will have the opportunity to: 

  • build an individual body of technical and creative skills from a core program of artistic and technical development. 
  • design and manipulate sound and music for image, interactive environments, installations and performing arts among others. 
  • make use of various techniques such as sound recording, and sound synthesis techniques. 
  • experiment with alternative forms of producing sound events through interactive technology. 
  • learn the theory about sound and the history of music with technology.  
  • meet artists, scientists, and currents of contemporary music and other art forms.  
  • They will be trained in the analysis, creation and presentation of projects. 
  • acquire skills and learn new tools through the process of research and experimentation. 

 

Week

short course description

1

Introduction to Music and Sound for Film and Media

2

Types of Sounds - Introduction to Sound Design

3

Introduction to Sound Art - Computer Music

4

Foley sound – recording techniques.

5

Sound Synthesis Techniques

6

Principles of audio processing for audiovisual media.

7

Sound Scapes - Sound walks

8

The Immersive Role of Music in Film and Media

9

Music Production through virtual instruments/sound libraries

10

Music Composition via MIDI, Sound Libraries and OSC

11

Introduction to Video Game Sound Design (Game Audio)

12

Binaural Audio - Multichannel Audio

13

Mixing - Mastering

14

Resume

 

 

 

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

  • Μαθησιακοί στόχοι - Learning objectives

    Να αποκτήσουν οι φοιτητές εξειδικευμένες γνώσεις και τεχνικές ηχοληψίας και επεξεργασίας ήχου με σκοπό να έχουν την δυνατότητα να χειριστούν αποτελεσματικά μικρόφωνα, συσκευές καταγραφής, κονσόλες, και προγράμματα ψηφιακής επεξεργασίας ήχου τόσο στο πεδίο όσο και στη μετα-παραγωγή. Να μπορούν να σχεδιάσουν και να επιμεληθούν μια ηχητική παραγωγή στο πλαίσιο της παραγωγής ενός ολοκληρωμένου οπτικοακουστικού έργου, μια οπτικοακουστικής εγκατάστασης, η μιας περφορμανς. 

     

    To acquire specialized knowledge and techniques of sound recording and sound processing in order to be able to effectively operate microphones, recording devices, consoles, and digital audio editing programs both in the field and in post-production. Be able to plan and edit a sound production in the context of the production of an integrated audiovisual work, an audiovisual installation, or a performance.

    Περιεχόμενο μαθήματος - Course content

    Θεωρία  

    • Ήχος, δόνηση και κυματομορφή - Τύποι μικροφώνων και τεχνικές ηχοληψίας 
    • Ψυχοακουστική 
    • Η σημασία της καλής εγγραφής ήχου στο πεδίο – Επισκόπηση του βασικού κιτ ήχου 
    • Μέσα ηχογράφησης και κονσόλες ήχου – pickup patterns – τοποθέτηση μικροφώνων στο πεδίο – ρυθμίσεις της κονσόλας
    • Εισαγωγή στην Τέχνη του Ήχου και Μουσική Πληροφορική 
    • Πρακτικές ηχοληψίας και ακουστική χώρων (χρήση του boom, ενσύρματων μικροφώνων, επίλυση προβλημάτων μειώση θορύβου ηχογράφησης. Χρήση windscreens, deadcats και διαχείριση του ανέμου
    • Χρήση των Limiters. Τι είναι Roomtone και πώς βελτιώνει την ηχογράφηση στο πεδίο
    • Διαχείριση αρχείων 
    • Προγράμματα επεξεργασίας ήχου 
    • Εισαγωγή στη μετα-παραγωγή. Εργασία με SFX και SFX Libraries. Δημιουργία Foley SFX 
    • Διάλογος και αυτόματη αλλαγή διαλόγου στη μετα-παραγωγή (ADR/Automated Dialogue replacement) 
    • Ηχητικός σχεδιασμός 
    • Μουσική επένδυση και σύνθεση κινηματογραφικής μουσικής. Dubbing, voice over, ηχητικά εφέ, Wild sounds and wild tracks και η σημασία τους στην εγγραφή ήχου για μία ταινία
    • Κατανόηση των temp και Source Music editing για κινηματογράφο και τηλεόραση 
    • Τεχνικές Μιξάζ – Τελική μίξη ήχου - Mastering 
    • Surround Sound 
    • Διανομή και αρχειοθέτηση 

     

    Εργαστήριο 

    • Προγράμματα επεξεργασίας και σύνθεσης ήχου 
    • Τεχνικές ηχογράφησης  
    • Εισαγωγή στη μετα-παραγωγή. Εργασία με SFX και SFX Libraries. Δημιουργία Foley SFX 
    • Διάλογος και αυτόματη αλλαγή διαλόγου στη μετα-παραγωγή (ADR/Dialogue replacement) 
    • Ηχητικός σχεδιασμός 
    • Τεχνικές σύνθεσης ήχου 
    • MIDI and OSC πρωτόκολλα επικοινωνίας 
    • Εμβυθιστικός ήχος 
    • Διαδραστικός Ήχος
    • Διαδραστικές Ηχητικές Εγκαταστάσεις  

     

    Theory

    • Sound, vibration and waveform
    • Psychoacoustics
    • The importance of good sound recording in the field - Overview of the basic sound kit
    • Recorders and audio mixers - pickup patterns - mixer settings
    • Introduction to the Sound Art and Computer Music
    • Types of microphones and sound recording techniques (boom operator, lavaliers, problem solving, recording noise reduction, etc)
    • Use of windscreens, deadcats and wind management
    • Use of Limiters. What is Roomtone and how it improves field recording
    • File management
    • DAWs (Digital Audio Workstations)
    • Introduction to post-production. Working with SFX and SFX Libraries. Creating Foley SFX
    • Dialogue and automated dialogue replacement in post-production (ADR/Automated Dialogue replacement), Dubbing, voice over
    • Sound design
    • Soundtrack music and sound - music for film and media, sound effects, Wild sounds and wild tracks and their importance in sound recording for a film
    • Mixing - Mastering techniques
    • Surround Sound
    • Immersive sound
    • Distribution and Archiving

    Lab

    • DAWs
    • Recording techniques
    • Introduction to post-production. Working with SFX and SFX Libraries. Creating Foley SFX
    • Dialogue and automated dialogue replacement in post-production (ADR)
    • Sound design
    • Sound synthesis techniques
    • MIDI and OSC communication protocols
    • Immersive sound
    • Interactive Sound Installations
    • Interactive sound

    Βιβλιογραφία - Bibliography

    • Chion Michel, Ο Ήχος Στον Κινηματογράφο, Πατάκης, 2010 
    • Παλατσιώλης Τασης, Ηχοληψία (Πρώτος Τόμος), Σχολή Σταυράκου, 1994 
    • Πετρίδης Γιάννης, Ζουγρής Κώστας, Soundtracks Ο Ήχος Της Οθόνης, Εκδόσεις Ανατολικός, 2006  
    • Zettl Herbert, Εφαρμοσμένη Αισθητική Στην Τηλεόραση Και Τον Κινηματογράφο Εικόνα Ήχος Κίνηση, Ελλην, 1999 
    • Stanley R. Alten, Παραγωγή Και Επεξεργασία Ήχου Με Ηλεκτρονικά Μέσα, Ελλην, 2004 
    • Jay Rose, Producing Great Sound For Film And Video Expert Tips From Preproduction To Final Mix, Routledge, 2015 
    • Chion, Michel,  Audio–Vision – Sound on Screen, Columbia University Press, 1994 
    • Cope, David, The Algorithmic Composer.,Madison, Wis: A-R Editions, 2000  
    • Collins, Karen, Game Sound: An Introduction to the History, Theory, and Practice of Video Game Music and Sound Design, The MIT Press, 2008  
    • Neumeyer, David, Diegetic/Nondiegetic: A Theoretical Model, Music and the Moving Image, Vol. 2, No. 1 (Spring), pp. 26-39 Published by: University of Illinois Press, 2009 
    • Farnell, Andy, Designing Sound, Cambridge, Mass: The MIT Press 2010 
    • Gutowitz, Howard, ed,. Cellular Automata: Theory and Experiment, 1 edition, Cambridge, Mass:The MIT Press, 1991 
    • Holman, Tomlinson, Sound for film and television / Tomlinson Holman, – 3rd ed, Focal Press, Oxford, UK. SBN 978-0-240-81330-1 (alk. paper), 2010  
    • Husbands, Phil, Peter Copley, Alice Eldridge, and James Mandelis, An Introduction to Evolutionary Computing for Musicians, In Evolutionary Computer Music, 1–27. Springer, London, 2010, https://doi.org/ 10.1007/978-1-84628-600-1_1 
    • Miranda, Eduardo R., and John Al Biles, Evolutionary Computer Music, Springer Science & Business Media, 2007 
    • Nierhaus, Gerhard, Algorithmic Composition: Paradigms of Automated Music Generation. 2009   

     

    • Course notes  
    • Online resources  
    • Pro Tools Reference Guide Version, Avid @ resources avid.com 
    • Προγράμματα Επεξεργασίας, Μίξης Ήχου: Protools, Reaper, Cubase, Audacity 
    • Προγράμματα Σύνθεσης Ήχου και Μουσικής Πληροφορικής: SuperCollider 

    Προτεινόμενα συγγράμματα

     
    Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12546254
    Έκδοση: 1η έκδ./2010
    Συγγραφείς: Chion Michel
    ISBN: 9789601631394
    Τύπος: Σύγγραμμα
    Διαθέτης (Εκδότης): Σ. ΠΑΤΑΚΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΝΕΜΗΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
     
     
    Η Μουσική των Υπολογιστών.
    Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 33153208
    Έκδοση: 1η/2014
    Συγγραφείς: Διαμαντόπουλος Ταξιάρχης
    ISBN: 9789605081225
    Τύπος: Σύγγραμμα
    Διαθέτης (Εκδότης): ΜΑΡΙΑ ΠΑΡΙΚΟΥ & ΣΙΑ ΕΠΕ

     

    Πρόσθετο Διδακτικό Υλικό:
    Μουσική πληροφορική και μουσική με υπολογιστές
    Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59303475
    Έκδοση: 1/2016
    Συγγραφείς: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΛΩΤΗΣ
    ISBN: 978-960-603-408-4
    Τύπος: Ηλεκτρονικό Βιβλίο
    Διαθέτης (Εκδότης): Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα - Αποθετήριο "Κάλλιπος"

     

     

    Ηχοληψία
    Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 14616
    Έκδοση: 3η έκδ./2007
    Συγγραφείς: Δώδης Δημήτρης
    ISBN: 9789604110711
    Τύπος: Σύγγραμμα
    Διαθέτης (Εκδότης): ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΡΙΚΟΥ & ΣΙΑ ΟΕ
    Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 14577
    Έκδοση: 1η έκδ./2005
    Συγγραφείς: Καρακίτσιος Χρήστος
    ISBN: 9789604115181
    Τύπος: Σύγγραμμα
    Διαθέτης (Εκδότης): ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΡΙΚΟΥ & ΣΙΑ ΟΕ