Παρουσίαση/Προβολή

Αισθητικές θεωρίες για τη φωτογραφία (Ε) [ΠΕΤΣΙΝΗ_Τριτη 14:30-17:30]
(PHAA536) - ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΠΕΤΣΙΝΗ
Περιγραφή Μαθήματος
Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος:
Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος στοχεύει στην ανάπτυξη σκηνοθετικών στρατηγικών, ανάμεσα τους η χρήση αυτοσχέδιων φωτογραφικών μηχανών, πλαστικών μηχανών μιας χρήσεως, pinhole, παλιάς τεχνολογίας κτλ. και οι παρεμβάσεις στον μηχανισμό φωτογράφισης, πειραματισμοί με διαφορετικούς φωτισμούς όπως σημειακός φωτισμός, χρήση διαφορετικού τύπου αρνητικών, χαρτιών ή άλλων υλικών εκτύπωσης της εικόνας.• Ζητούμενο είναι η ανάπτυξη μιας φωτογραφικής ενότητας. Το εργαστήριο ενθαρρύνει την δημιουργία εικόνων οι οποίες διακρίνονται από πειραματισμούς με διάφορες οπτικές, υλικά ή μηχανές.
Εβδομάδα 1: Εισαγωγή
Θεωρητικές προσεγγίσεις της φωτογραφικής εικόνας. Αισθητικές θεωρίες.
Εβδομάδα 2: Σουρεαλισμός
Ιστορικές αναφορές στον σουρεαλισμό και την σουρεαλιστική φωτογραφία. Δημιουργία εικόνων που αμφισβητούν την παραδοσιακή αναπαράσταση.
Ενδεικτικά παραδείγματα: Dora Maar, Man Ray, Maurice Tabard, Karel Teige, Franz Roh, Hans Bellmer, Mari Mahr.
Εβδομάδα 3: Χρήση Αυτοσχέδιων και Εναλλακτικών Μηχανών
Pinhole φωτογραφία, Lomo, κάμερες μιας χρήσεως. Κατασκευή και χρήση μιας pinhole camera.
Ενδεικτικά παραδείγματα: Justin Quinnell, David Levinthal, Lomography movement.
Εβδομάδα 4: Αβανγκάρντ Κινήματα του Μοντερνισμού
Ο ρόλος των αβανγκάρντ κινημάτων (Φουτουρισμός, Ντανταϊσμός, Κονστρουκτιβισμός, Μπάουχαους) στη φωτογραφία. Πειραματισμός με αισθητικές στρατηγικές εμπνευσμένες από τα μοντερνιστικά κινήματα.
Ενδεικτικά παραδείγματα: Aleksandr Rodchenko, El Lissitzky, László Moholy-Nagy, Miro Svolic.
Εβδομάδα 5: Επιλογή Θεματικής
Πώς οργανώνουμε μια φωτογραφική ενότητα. Επιλογή θεματικής και πρώτες δοκιμές σύνθεσης σειράς εικόνων.
Εβδομάδα 6: Από τον Πικτοριαλισμό στον Βιζουαλισμό
Το κίνημα του Πικτοριαλισμού. Ο Βιζουαλισμός από τη δεκαετία του 1980 και έπειτα – Η επίδραση της μαζικής κουλτούρας, της διαφήμισης και των ψηφιακών μέσων. Χρήση εναλλακτικών υλικών για εκτύπωση φωτογραφιών. Δημιουργία φωτογραφιών σε μη παραδοσιακές επιφάνειες (μεταλλικές πλάκες, ύφασμα, ξύλο).
Ενδεικτικά παραδείγματα: Henry Peach Robinson, David LaChapelle, Arno Minkkinen, κ.α.
Εβδομάδα 7: Κίνηση και Χρονική Αποτύπωση στη Φωτογραφία. Πειραματική Χρήση Φακών και Οπτικών Αλλοιώσεων
Μακρά έκθεση, stop motion, φωτογράφηση κίνησης. Soft focus, prism effects, lens distortion.
Ενδεικτικά παραδείγματα: Eadweard Muybridge, Étienne-Jules Marey, Harold Edgerton, Josef Sedlac, Kamil Varga.
Εβδομάδα 8: Επίσκεψη σε Φωτογραφική έκθεση
Εβδομάδα 9: Αλληλεπίδραση Φωτογραφίας με άλλα Μέσα
Σχέση της φωτογραφίας με τη ζωγραφική, το κολάζ και τον κινηματογράφο. Ανάπτυξη μικτής τεχνικής φωτογραφικών έργων.
Ενδεικτικά παραδείγματα: Hannah Höch, John Heartfield, Cindy Sherman.
Εβδομάδες 10 - 12: Κριτική Ανάλυση Έργων
Συζήτηση και ανατροφοδότηση πάνω στις φωτογραφικές ενότητες των φοιτητών/τριων.
Εβδομάδα 13: Τελική Παρουσίαση
Παρουσίαση τελικών έργων. Συζήτηση και ανάλυση της εξελικτικής πορείας των φοιτητών.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 7 Μαρτίου 2024
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα