Μάθημα : 2025_Σχεδιασμός Υφάσματος_Σκουλούδης Στυλιανού
Κωδικός : DITREP136
DITREP136 - ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ , ΣΚΟΥΛΟΥΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ , ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Ενότητες - 4η Ενότητα: Σύγχρονες αναφορές
4η Ενότητα: Σύγχρονες αναφορές
Οι δραστηριότητες της 4ης ενότητας είναι οι παρακάτω:
Σχεδιαστές και Πολιτισμός
Οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να επιλέξουν έναν σχεδιαστή μόδας (ή περισσότερους) και να πραγματοποιήσουν σύντομη ατομική έρευνα γύρω από το έργο τους, τις βασικές επιρροές του, την αισθητική του ταυτότητα και τις θεματικές που αναδεικνύει στα σχέδιά του. Στόχος είναι να κατανοήσουν πώς ένας σχεδιαστής αντλεί έμπνευση από πολιτισμούς, ιστορικά γεγονότα ή μοτίβα. Η δραστηριότητα εντάσσεται στο πλαίσιο προετοιμασίας για τον προσωπικό σχεδιασμό, καλλιεργώντας δεξιότητες παρατήρησης, ανάλυσης και δημιουργικής σύνδεσης ιδεών. Οι μαθητές οργανώνουν τα ευρήματά τους σε ψηφιακή ή έντυπη παρουσίαση, με εικόνες, σύντομα κείμενα και δικά τους σχόλια.
Σχεδιασμος και προσχεδια πρωτοτύπων
Καλούνται οι μαθητές να δημιουργήσουν αρχικά προσχέδια πρωτοτύπων σχεδίων μόδας που βασίζονται σε πολιτισμικά μοτίβα σε συνάρτηση με το board που είχαν δημιουργήσει στην προηγούμενη ενότητα από τον ελληνικό πολιτισμό.
Σημαντικό στοιχείο είναι ότι δίνεται έμφαση στον πειραματισμό με σχήματα, χρώματα και συνθέσεις και βλέπουν την λειτουργικότητα του θέματος που επέλεξαν.
Εφαρμογή Pattern σε σχέδιο
Οι εκπαιδευόμενοι εξερευνούν πώς τα μοτίβα (patterns) χρησιμοποιούνται στον σχεδιασμό μόδας για να προσθέσουν ταυτότητα, ρυθμό και αισθητική σε ρούχα και υφάσματα. Μέσα από δημιουργικές διαδικασίες, όπως σκίτσο ή ψηφιακό σχεδιασμό, εξερευνούν τρόπους εφαρμογής. Από όλα τα ποροσχέδια που έκαναν γίνεται τελική επιλογή απο τον διδάσκων σε 10 σχέδια. Δύο απο αυτα γίνεται επιλογή για απόδοση μοτίβου απο τον καθηγητή και ξεκινούν το σχεδιασμό και την εφαρμογή.
Επαναλαμβανόμενα σχέδια μπορούν να μεταμορφώσουν ένα ένδυμα, επηρεάζοντας τη δυναμική, την υφή και το ύφος του. Τα εφαρμόσουν και δημιουργούν σε πραγματικό μέγεθος όπως δηληαδή το είχαν φανταστεί. Έτσι δίνεται έμφαση στη σύνθεση, στην επανάληψη και στην επιλογή χρωμάτων που ενισχύουν το σχέδιο αλλά και στην ρεαλιστική απόδοση.
Αξιολόγηση και παρουσίαση
Αφού ολοκληρωθεί η δημιουργία των σχεδίων με την εφαρμογή του μοτίβου, ακολουθεί το στάδιο της παρουσίασης και αξιολόγησης. Οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να παρουσιάσουν τα έργα τους στην τάξη, εξηγώντας την έμπνευσή τους, την επιλογή των χρωμάτων και τη διαδικασία με την οποία δημιούργησαν το pattern και το ενσωμάτωσαν στο ρούχο σχεδιαστικά.
Οτιδήποτε θα χρειαστεί ο εκπαιδευόμενος που αφορά εκπαιδευτικό υλικό της συγκεκριμένης ενότητας αλλα και εκπαιδευτικούς συνδέσμους, βρίσκονται στο φάκελο έγγραφα αλλα και στο φάκελο σύνδεσμοι.