Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΕΕ 1.6)
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Περιεχόμενο του μαθήματος
Δύο σημαντικές πλευρές της Οργάνωσης και Διοίκησης των επιχειρήσεων είναι η διοίκηση των ανθρώπων και ο τρόπος, που οι επιχειρήσεις ανταγωνίζονται η μία την άλλη. Περνάμε ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας μέσα σε οργανισμούς και επιχειρήσεις σαν μηχανικοί, εργάτες, υπάλληλοι, φοιτητές ή στελέχη επιχειρήσεων. Στον ελεύθερο χρόνο μας αγοράζουμε προϊόντα και χρησιμοποιούμε υπηρεσίες που παρέχονται από επιχειρήσεις. Οι μουσικές παραγωγές, ο κινηματογράφος και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι προϊόντα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Το management σαν αντικείμενο συστηματικής μελέτης ξεκίνησε στις αρχές του 20ου αιώνα. Οι θεωρίες και τα μοντέλα που έχουν αναπτυχθεί, επιτρέπουν στους managers να δημιουργούν ένα διοικητικό επιχείρημα, δηλαδή ένα επιχείρημα σχετικά με το τι πρέπει να κάνουμε. Οι ιδέες του management επηρεάζουν την καθημερινότητα και τις αντιλήψεις των ανθρώπων στη δουλειά, αλλά και έξω από αυτήν. Οι ιδέες του management διαχέονται στην κοινωνία και επιδρούν στον τρόπο που σκεφτόμαστε, καταλαβαίνουμε και ερμηνεύουμε τον κόσμο. Ο όρος managerialism αναφέρεται στην υπέρμετρη διάδοση των αντιλήψεων του management τα τελευταία 40 χρόνια περίπου. Οι νέοι παίρνουν τις πιο σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή τους με τη σκέψη στο αύριο: πώς θα προετοιμαστούν καλύτερα έτσι ώστε να γίνουν πιο ελκυστικοί στις επιχειρήσεις.
Το μάθημα παρέχει γνώσεις με πρακτική αξία. Ένας μηχανικός πρέπει να ξέρει να σταθεί σε μία συνέντευξη, και εφόσον τον/την ενδιαφέρει η θέση, να πείσει την επιχείρηση ότι είναι ο άνθρωπος που ψάχνει. Να μπορεί να καταλάβει και να αναλάβει το ρόλο του manager. Να αναγνωρίζει το σκοπό που έχουν τα προγράμματα εκπαίδευσης. Να γνωρίζει τι ζητάει μια επιχείρηση από τους ανθρώπους της. Να μπορεί να δημιουργεί ένα επιχείρημα για την στρατηγική της επιχείρησης. Να προτείνει στρατηγικές ανθρώπινου δυναμικού. Ειδικότερα για τους μηχανικούς έχει μεγάλη σημασία να συμβάλουν με τις ιδιαίτερες ικανότητές τους στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας. Οι θεωρίες και τα μοντέλα που σχετίζονται με αυτά τα ερωτήματα είναι αντικείμενο του μαθήματος.
Το μάθημα είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να δίνει την ευκαιρία στους φοιτητές να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη. Παρουσιάζονται τόσο οι mainstream όσο και οι κριτικές προσεγγίσεις και οι φοιτητές διαμορφώσουν τη δική τους άποψη. Για παράδειγμα θα συζητηθεί πώς η τεχνολογία αλλάζει την εργασία, πότε η εργασία αποξενώνει, γιατί η κουλτούρα ομογενοποιεί τις αντιλήψεις των ανθρώπων, πώς διαφέρουν οι αξίες των ανθρώπων από χώρα σε χώρα, γιατί η αλλαγή στις επιχειρήσεις δημιουργεί στρες και φέρνει απολύσεις και τέλος η επιστημονικότητα των θεωριών του management.
Η διδασκαλία του μαθήματος παίρνει υπόψη της το γεγονός ότι οι περισσότεροι πρωτοετείς φοιτητές δεν έχουν άμεση εμπειρία της λειτουργίας των επιχειρήσεων. Για το λόγο αυτό αξιοποιεί την ιστορία του management, την κοινωνιολογία, την ιστορία της τεχνολογίας και την φιλοσοφία για να δείξει πως το management πετυχαίνει το σκοπό του αλλάζοντας τους ανθρώπους και τις θεωρήσεις του.
Διαλέξεις. Στη διάρκεια των διαλέξεων οι φοιτητές θα χρησιμοποιούν προσχεδιασμένες σημειώσεις (skeleton notes) στις οποίες θα σημειώνουν το υλικό που παρουσιάζεται. Στο τέλος οι σημειώσεις θα είναι πληρέστερες και καλύτερα οργανωμένες. Τις προσχεδιασμένες σημειώσεις θα τις βρείτε στα "Έγγραφα". Οι φοιτητές θα έχουν την δυνατότητα να διαλέξουν το περιεχόμενο τεσσάρων από τις 12 διαλέξεις που θα γίνουν. Θα μπορούν. εφόσον το θέλουν, να δώσουν οι ίδιοι διαλέξεις και να υποβάλλουν μικρές εργασίες που θα γίνονται στην τάξη. Περισσότερες πληροφορίες στο πρώτο μάθημα.
ΛιγότεραΠεριεχόμενο του μαθήματος
Δύο σημαντικές πλευρές της Οργάνωσης και Διοίκησης των επιχειρήσεων είναι η διοίκηση των ανθρώπων και ο τρόπος, που οι επιχειρήσεις ανταγωνίζονται η μία την άλλη. Περνάμε ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας μέσα σε οργανισμούς και επιχειρήσεις σαν μηχανικοί, εργάτες, υπάλληλοι, φοιτητές ή στελέχη επιχειρήσεων. Στον ελεύθερο χρόνο μας αγοράζουμε προϊόντα και χρησιμοποιούμε υπηρεσίες που παρέχονται από επιχειρήσεις. Οι μουσικές παραγωγές, ο κινηματογράφος και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι προϊόντα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Το management σαν αντικείμενο συστηματικής μελέτης ξεκίνησε στις αρχές του 20ου αιώνα. Οι θεωρίες και τα μοντέλα που έχουν αναπτυχθεί, επιτρέπουν στους managers να δημιουργούν ένα διοικητικό επιχείρημα, δηλαδή ένα επιχείρημα σχετικά με το τι πρέπει να κάνουμε. Οι ιδέες του management επηρεάζουν την καθημερινότητα και τις αντιλήψεις των ανθρώπων στη δουλειά, αλλά και έξω από αυτήν. Οι ιδέες του management διαχέονται στην κοινωνία και
Περιεχόμενο του μαθήματος
Δύο σημαντικές πλευρές της Οργάνωσης και Διοίκησης των επιχειρήσεων είναι η διοίκηση των ανθρώπων και ο τρόπος, που οι επιχειρήσεις ανταγωνίζονται η μία την άλλη. Περνάμε ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας μέσα σε οργανισμούς και επιχειρήσεις σαν μηχανικοί, εργάτες, υπάλληλοι, φοιτητές ή στελέχη επιχειρήσεων. Στον ελεύθερο χρόνο μας αγοράζουμε προϊόντα και χρησιμοποιούμε υπηρεσίες που παρέχονται από επιχειρήσεις. Οι μουσικές παραγωγές, ο κινηματογράφος και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι προϊόντα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Το management σαν αντικείμενο συστηματικής μελέτης ξεκίνησε στις αρχές του 20ου αιώνα. Οι θεωρίες και τα μοντέλα που έχουν αναπτυχθεί, επιτρέπουν στους managers να δημιουργούν ένα διοικητικό επιχείρημα, δηλαδή ένα επιχείρημα σχετικά με το τι πρέπει να κάνουμε. Οι ιδέες του management επηρεάζουν την καθημερινότητα και τις αντιλήψεις των ανθρώπων στη δουλειά, αλλά και έξω από αυτήν. Οι ιδέες του management διαχέονται στην κοινωνία και