ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (EEE.2.5 [B2 & B3])
ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΑΓΓΕΛΗ
Το μάθημα του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού στοχεύει στην παροχή των απαραίτητων γνώσεων για τον προγραμματισμό υπολογιστικών συστημάτων με χρήση αντικειμενοστραφούς γλώσσας προγραμματισμού. Το μάθημα καλύπτει θεωρητικά και πρακτικά θέματα τα οποία σχετίζονται με τις τεχνικές του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού και χρησιμοποιεί ως γλώσσα προγραμματισμού για την εξοικείωση με τις πιο πάνω έννοιες τη γλώσσα Java.
Το μάθημα αποτελείται από θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος. Ο βαθμός του μαθήματος σχηματίζεται από το 60% του βαθμού Θεωρίας + το 40% του βαθμού Εργαστηρίου. Θεωρία και Εργαστήριο πρέπει να πραγματοποιούνται την ίδια περίοδο ούτως ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί και να καταχωρηθεί ο βαθμός του μαθήματος.
ΛιγότεραΤο μάθημα του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού στοχεύει στην παροχή των απαραίτητων γνώσεων για τον προγραμματισμό υπολογιστικών συστημάτων με χρήση αντικειμενοστραφούς γλώσσας προγραμματισμού. Το μάθημα καλύπτει θεωρητικά και πρακτικά θέματα τα οποία σχετίζονται με τις τεχνικές του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού και χρησιμοποιεί ως γλώσσα προγραμματισμού για την εξοικείωση με τις πιο πάνω έννοιες τη γλώσσα Java.
Το μάθημα αποτελείται από θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος. Ο βαθμός του μαθήματος σχηματίζεται από το 60% του βαθμού Θεωρίας + το 40% του βαθμού Εργαστηρίου. Θεωρία και Εργαστήριο πρέπει να πραγματοποιούνται την ίδια περίοδο ούτως ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί και να καταχωρηθεί ο βαθμός του μαθήματος.
Το μάθημα του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού στοχεύει στην παροχή των απαραίτητων γνώσεων για τον προγραμματισμό υπολογιστικών συστημάτων με χρήση αντικειμενοστραφούς γλώσσας προγραμματισμού. Το μάθημα καλύπτει θεωρητικά και πρακτικά θέματα τα οποία σχετίζονται με τις τεχνικές του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού και χρησιμοποιεί ως γλώσσα προγραμματισμού για την εξοικείωση με τις πιο πάνω έννοιες τη γλώσσα Java.
Το μάθημα αποτελείται από θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος. Ο βαθμός του μαθήματος σχηματίζεται από το 60% του βαθμού Θεωρίας + το 40% του βαθμού Εργαστηρίου. Θεωρία και Εργαστήριο πρέπει να πραγματοποιούνται την ίδια περίοδο ούτως ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί και να καταχωρηθεί ο βαθμός του μαθήματος.
Interface, εξελικτική πορεία, Direct Manipulation Interface, Graphical User Interface
Γλώσσες προγραμματισμού, εξελικτική πορεία
Συμβάν (event), Μήνυμα (message), Παράθυρο (window)
Αντικείμενα (objects), ιδιότητες (properties), μέθοδοι (methods)
Βασικές λειτουργίες Προγράμματος
Βασική ορολογία
Σύγκριση διαδικαστικού - αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού
Περιγραφή χαρακτηριστικών της γλώσσας προγραμματισμού Java
Ανάλυση εφαρμογής Java που παράγει έξοδο κονσόλας
Ανάλυση εφαρμογής Java που παράγει έξοδο GUI (Graphical User Interface)
Μεταβλητές, Σταθερές, Υπολογισμοί
Τύποι δεδομένων
Χρήση της κλάσης Scanner
Χρήση της κλάσης JOptionPane
Εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Κλήση και τοποθέτηση μεθόδων /Προσθήκη παραμέτρων σε μεθόδους /Δημιουργία μεθόδων που επιστρέφουν τιμές
Κλάσεις και αντικείμενα / Δημιουργία κλάσης / Οργάνωση κλάσεων
Δήλωση αντικειμένων και χρήση των μεθόδων τους
Απόκρυψη δεδομένων
Δημιουργία μεθόδων κατασκευής
Ενότητες και πεδία εφαρμογής
Υπερφόρτωση μεθόδων
Δημιουργία και κλήση μεθόδων κατασκευής με παραμέτρους
Χρήση της αναφοράς this
Χρήση στατικών πεδίων
Χρήση αυτόματα εισαγόμενων, έτοιμων σταθερών και μεθόδων
Χρήση σύνθεσης και ένθεσης κλάσεων
Σχεδιασμός της λογικής πίσω από τη λήψη αποφάσεων
Λήψη αποφάσεων με τις εντολές if και if...else
Πολλαπλές εντολές if και if...else και ένθεση εντολών
Χρήση λογικών τελεστών
Χρήση εντολής swich
Προσθήκη αποφάσεων και μεθόδων κατασκευής σε μεθόδους αντικειμένων
Δομή επανάληψης
Δημιουργία βρόχων while
Χρήση σύντομων αριθμητικών τελεστών
Δημιουργία βρόχων for
Δημιουργία βρόχων do...while
Ενθετοι βρόχοι
Βελτίωση απόδοσης βρόχων
Δήλωση πίνακα
Αρχικοποίηση πίνακα
Δήλωση και χρήση πίνακα που περιέχει αντικείμενα
Αναζήτηση στοιχείων σε πίνακες και χρήση παράλληλων πινάκων
Πέρασμα και επιστροφή πινάκων από μεθόδους
Ταξινόμηση στοιχείων πίνακα με τον αλγόριθμο ταξινόμησης με φυσαλίδες
Ταξινόμηση στοιχείων πίνακα με τον αλγόριθμο ταξινόμησης με εισαγωγή
Χρήση διδιάστατων και πολυδιάστατων πινάκων
Χρήση της κλάσης Arrays
Χρήση της κλάσης ArrayList
Δημιουργία απαριθμήσεων