Μάθημα : Η Εκπαίδευση για την Αειφορία ως κινητήρια δύναμη για τον μετασχηματισμό του σχολείου στον 21ο αιώνα
Κωδικός : OAED125
Η Εκπαίδευση για την Αειφορία ως κινητήρια δύναμη για τον μετασχηματισμό του σχολείου στον 21ο αιώνα
OAED125 - Ευσταθία Παπαγεωργίου
Ενότητες - Θ2. Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ο αιώνα μέσω της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη
-
Θεματικές Ενότητες
-
Θ2. Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ο αιώνα μέσω της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη
-
Θ3. Παιδαγωγική αξιοποίηση των Ψηφιακών Τεχνολογιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση για την Αειφορία
-
Θ4. Τυπολογία Δραστηριοτήτων και Τεχνικές διδασκαλίας για την Αειφορία και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση αξιοποιώντας τη Δημιουργική Καλλιτεχνική Έκφραση
-
Θ5. Ειδική και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση στο Αειφόρο Σχολείο
-
Θ2. Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ο αιώνα μέσω της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Θ2. Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ο αιώνα μέσω της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Η ενότητα ασχολείται με το ρόλο της χρήσης/ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων στο νέο μαθησιακό περιβάλλον για την αειφόρο ανάπτυξη. Θα εξετάσουμε τις δεξιότητες της επικοινωνίας και της ομαδικότητας, οι οποίες αποτελούν μεταξύ άλλων, δύο από τις βασικές δεξιότητες για τους μαθητές και μελλοντικούς πολίτες του 21ου αιώνα. Θα εξετάσουμε πως η επικοινωνία και η ομαδικότητα επιταχύνει την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, δραστηριοποίηση και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων και πως υποστηρίζει τους 17 Στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης (ΣΑΑ). Θα χρησιμοποιήσουμε σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους και τεχνικές όπως η βιωματική εκπαίδευση και ο κύκλος του Kolb, ο καταιγισμός ιδεών, η εργασία σε ομάδες, η επίλυση προβλήματος, ο αναστοχασμός και η ανατροφοδότηση.
Μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής ενότητας, οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση να:
- ορίζουν την επιτυχημένη επικοινωνία και την αποτελεσματική ομάδα
- παρουσιάζουν περιεκτικά τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχημένη επικοινωνία την και αποτελεσματική ομάδα
- συντονίζουν συζητήσεις, ανεξαρτήτως θεματικής, στηριζόμενοι στην επιτυχημένη επικοινωνία
- συντονίζουν ομάδες εργασίας μαθητών με στόχο την συμμετοχή, τη συνεργασία, το μοίρασμα και την έκφραση ιδεών, στο πλαίσιο της ενσυναίσθησης και της αρχή της δημοκρατίας
- εφαρμόζουν νέες προσεγγίσεις στη διδασκαλία τους, χρησιμοποιώντας καινοτόμες διδακτικές τεχνικές που ενδυναμώσουν με κάθε τρόπο την επικοινωνία την συνεργασία και τις κοινές δράσεις, των μαθητών προς την κατεύθυνση της αειφορίας
- υιοθετούν καινοτόμες εκπαιδευτικές τεχνικές που στηρίζονται στις σύγχρονες θεωρίες διδασκαλίας και ενεργοποιούν την εκπαιδευτική διαδικασία και την συμμετοχή των μαθητών, υποστηρίζοντας την μαθητοκεντρική διδασκαλία
Λέξεις κλειδιά: Αειφόρος Ανάπτυξη, Δεξιότητες Επικοινωνίας και Ομαδικότητας