Μάθημα : Η Εκπαίδευση για την Αειφορία ως κινητήρια δύναμη για τον μετασχηματισμό του σχολείου στον 21ο αιώνα
Κωδικός : OAED125
Η Εκπαίδευση για την Αειφορία ως κινητήρια δύναμη για τον μετασχηματισμό του σχολείου στον 21ο αιώνα
OAED125 - Ευσταθία Παπαγεωργίου
Ενότητες - Θ3. Παιδαγωγική αξιοποίηση των Ψηφιακών Τεχνολογιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση για την Αειφορία
-
Θεματικές Ενότητες
-
Θ2. Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ο αιώνα μέσω της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη
-
Θ3. Παιδαγωγική αξιοποίηση των Ψηφιακών Τεχνολογιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση για την Αειφορία
-
Θ4. Τυπολογία Δραστηριοτήτων και Τεχνικές διδασκαλίας για την Αειφορία και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση αξιοποιώντας τη Δημιουργική Καλλιτεχνική Έκφραση
-
Θ5. Ειδική και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση στο Αειφόρο Σχολείο
-
Θ2. Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ο αιώνα μέσω της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Θ3. Παιδαγωγική αξιοποίηση των Ψηφιακών Τεχνολογιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση για την Αειφορία
Η Εκπαίδευση για την Αειφορία προωθεί μοντέλα μάθησης που βασίζονται στις αρχές της ενεργού συμμετοχής των μαθητών/τριών σε εκπαιδευτικές διαδικασίες που αποβλέπουν στην καλύτερη κατανόηση και ευαισθητοποίησή τους, για έννοιες και ζητήματα περιβάλλοντος και αειφορίας. Αντίστοιχα η αξιοποίηση των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, παρέχει νέες δυνατότητες για σχεδιασμό καινοτόμων περιβαλλόντων μάθησης, που προάγουν τη δημιουργική και ενεργητική συμμετοχή των μαθητών/τριών.
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι η ανάδειξη των δυνατοτήτων αξιοποίησης των Ψηφιακών Τεχνολογιών (ΤΠΕ) στις καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις της Εκπαίδευσης για την Αειφορία.
Συγκεκριμένα υποστηρίζεται η ανάγκη χρήσης/ανάπτυξης μαθησιακού υλικού καθώς και ενσωμάτωσης ψηφιακών εργαλείων/μέσων, για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή διδακτικών μεθόδων και τεχνικών, που προάγουν την αυτενέργεια, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία των μαθητών/τριών, στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Θα εστιάσουμε σε θέματα όπως:
- Eθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου “Φωτόδεντρο” (προσομοιώσεις, διερευνήσεις, πειράματα, εικόνες, εκπαιδευτικά παιχνίδια κ.ά.).
- Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία.
- Εκπαιδευτική Τηλεόραση.
- Δημιουργία διαδραστικών μαθησιακών αντικειμένων στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me
-
Λογισμικά και Εργαλεία Web 2.0 που υποστηρίζουν τις μεθόδους και τις τεχνικές διδασκαλίας της Εκπαίδευσης για την Αειφορία (καταιγισμός ιδεών, ιστοεξερεύνηση, συνεργατικά έγγραφα, πλατφόρμες online πινάκων ανακοινώσεων, συνεργατικοί εννοιολογικοί χάρτες, Google Earth web, Google My Maps κλπ.).
-
Διδακτικές προσεγγίσεις που βασίζονται στο μικτό μοντέλο μάθησης (blended learning).
-
Αποθετήρια Εκπαιδευτικών Σεναρίων («Φωτόδεντρο Εκπαιδευτικά Σενάρια», Αίσωπος, Ιφιγένεια, Μήτιδα).
-
Ανάπτυξη Διδακτικών Σεναρίων για την Αειφορία, με χρήση ψηφιακών μέσων.
Λέξεις κλειδιά: ΤΠΕ, Εκπαίδευση για την Αειφορία